Nechte výběr simulátoru na obdarovaném

Ivo Bartoň

Ředitel letové bezpečnosti ČSA, a.s.
Ivo Bartoň

Jako kapitán s náletem 15 tisíc hodin na Airbusu A320 a Boeingu 737 mohu potvrdit, že oba simulátory jsou již velice blízko realitě a splňují standardy kvality i pro výcvik letových posádek díky funkčnosti jednotlivých systémů a autentickým silám v řízení.

O zážitku

Ještě jste se nerozhodli? Nelámejte si s poukazem na zážitek hlavu a nechte výběr na obdarovaném. Vyberte si jednu ze tří variant podle vašich možností, které umožní čerpat zážitek v délce 30 až 120 minut dle typu simulátoru. Výhodou tohoto dárkového poukazu je volba typu simulátoru až při rezervaci během až 18 měsíců platnosti poukazu.

Tento luxusní a originální dárkový poukaz umožnuje pilotování letadla na leteckém trenažéru, řízení simulátoru auta nebo ponorky. Je to ideální tip na nejlepší a rozhodně nevšední dárek k narozeninám, vánocům nebo valentýnu určený nejen pro něj...vašeho kluka, chlapa, muže, přítele, manžela nebo tatínka.

 

Nechte výběr simulátoru na obdarovaném

Voucher Cena

Nechte výběr simulátoru na obdarovaném 30 nebo 60 minut

Cena
1 990 Kč
Koupit

30 minut: B737NG, A320, F16, U-BOAT nebo 60 minut: C182RG, F1, Závodní speciál

Nechte výběr simulátoru na obdarovaném 60 nebo 90 minut

Cena
3 490 Kč
Koupit

60 minut: B737NG, A320, F16, U-BOAT nebo 90 minut: C182RG, F1, Závodní speciál

Nechte výběr simulátoru na obdarovaném 90 nebo 120 minut

Cena
4 990 Kč
Koupit

90 minut: B737NG, A320, F16, U-BOAT nebo 120 minut: C182RG, F1, Závodní speciál

O simulátoru

Airbus A320

je nejprodávanějším dopravním letadlem současnosti. Jde o první civilní dopravní letoun, který k ovládání začal používat boční side-sticky místo tradičních „beranů.” Obrovskou výhodou Airbusu oproti Boeingu je technologie systému řízení letu fly-by-wire. Ta díky mnoha letovým počítačům snižuje nároky na samotnou pilotáž a proto simulátor doporučujeme pro první seznámení s dopravním létáním. Navíc letecký simulátor A320 poskytuje natolik realistický zážitek, že ho pro výcvik využívají i profesionální piloti.

Více info

Boeing 737

je klasické letadlo s tradičními berany. Jeho řízení vyžaduje pozornost, neboť mezi vámi a řídícími prvky letounu nejsou žádné letové počítače jako u Airbusu. Pilotování je tak skutečnou výzvou pro letecké fanoušky. Věrnost simulátoru s reálným Boeingem 737NG je fenomenální. Je využíván pro výcvik pilotů, ale i pro veřejnost. Pokud s ním přistanete i vy, můžete být na sebe skutečně pyšní. Kvalitu trenažéru dokazuje i probíhající certifikace Úřadem pro civilní letectví.

F-16 Fighting Falcon

je víceúčelový stíhací letoun, zkráceně stíhačka. Stejně jako Airbus A320 má fly-by-wire systém řízení s ovládáním joystickem. Je to ideální dárek pro muže, neboť jako jediní v Čechách nabízíme možnost pilotovat stroj za doprovodu reálného pilota a instruktora z České armády. Ten létá na stíhačce Jas-39 Gripen a učí létat i vojenské piloty ve výcviku. Zároveň nám pomáhal s vývojem simulátoru tak, aby váš zážitek co nejvíce odpovídal skutečnosti.

Cessna 182RG

je malý sportovní letoun pro 4 osoby s klasickým řízením pomocí beranů jako u Boeingu 737. Narozdíl od něj se ale používá jako nástroj pro základní i pokročilý pilotní výcvik nebo lety na vzdálenost do 1600km. Velkou výhodou Cessny oproti velkým dopravním letounům je menší počet ovládacích prvků a výrazně nižší rychlost. Díky nižší rychlosti máte více reakčního času na opravu pilotního manévru, proto je tento pohyblivý simulátor ideální pro první seznámení s létáním.

Virtuální realita na leteckém simulátoru

Představujeme vám unikátní novinku, kterou jsme pro vás připravili během nucené přestávky s COVID-19. Zažijte na vlastní kůži pilotáž ikonických letounů na pohyblivém simulátoru s novou VR sadou vydanou v dubnu 2020. Její rozlišení je více jak 4K, tedy o 260% nárůst ve srovnání s HTC Vive. Pilotáž anglického Spitfire, ruského Mig-15 nebo amerického F/A-18C Hornet je tak reálná, že se vám doslova zatají dech.

Virtální realita na simulátoru auta

Lákalo by vás řídit legendární auta jako jsou Ferrari 250 GTO, 330 P4, Alfa Romeo 33 Stradale, Lamborghini Miura či Aventador? Co třeba Ford GT40, McLaren P1, Mercedes SLS AMG nebo Shelby 427 a mnohá další? Zkuste to úplně jinak a to na pohyblivém simulátoru s novou virtuální realitou HP Reverbz dubna 2020, která má o 260% vyšší rozlišení ve srovnání s HTC Vive. S touto novinkou budete mít pocit, že sedíte v reálném autě místo simulátoru.

Simulátor Formule 1

poskytuje mnohem zábavnější pocit z řízení jízdy s autem. Jedná se o dva kokpity profesionálních automobilových trenažérů. Stejně jako ty nejlepší simulátory pro piloty F1 nejsou pohyblivé, ale díky 6 metrů široké půlkulaté 180° projekci vyvolají dojem pohybu mnohem lépe ve srovnání s běžným simulátorem, které mají jen monitory a omezený rozsah pohybu a tedy velmi malé síly oproti těm skutečným působící na pilota v reálné Formuli 1.

Simulátor ponorky

Individuální zážitek pro jednu až tři osoby (vy + váš doprovod) s instruktorem. Zjednodušený modul velící můstku pro tři osoby v rolích (kapitán u periskopu, kormidelník u řízení a zbraňový důstojník u odpalování torpéd). Možnost průsaku vody ze třech vodních okruhů (pláštěnky k dispozici) nebo simulace požáru generátorem kouře. Budete mezi sebou spolupracovat a potápět obchodní i válečné lodě.

Co od nás dostanete:

K dispozici vám bude nejen instruktor, ale také letušky, které se postarají o pohodlí a nápoje nejen vaše, ale také až třech vašich hostů, které si můžete přivést v roli diváků s sebou. A aby vzpomínka na váš mimořádný zážitek nevybledla, můžete si odnést i záznam vašeho letu natočeným profesionální kamerou včetně fotografií a certifikátem podepsaným opravdovým pilotem. Po zážitku absolvujete interaktivní prohlídku všech simulátorů a zkusíte si RC simulátor modelu letadla, který se mezi našimi návštěvníky těší velké oblibě.

Časté dotazy

1

Jaký je průběh zážitku?

Zážitek začíná příchodem na naši recepci, proto prosím přijďte ideálně s 15-ti minutovým předstihem. Jelikož chceme, abyste se cítili jako v bavlnce, postará se o vás po celou dobu zážitku naše letuška. Po příchodu vám nabídne teplé nebo studené nápoje a budete mít možnost absolvovat přípravu před vstupem do simulátoru u níž se dozvíte to nejdůležitější, abyste čas strávený v kokpitu s instruktorem využili co nejefektivněji. Po zážitku vás naše letuška provede naším centrem a ukáže vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. Dále můžete absolvovat doplňkový RC simulátor (model letounu řízený rádiem). Samotný zážitek začíná běžet usednutím do připraveného kokpitu za doprovodu instruktora nebo obsluhy. U zážitků na simulátorech Formule 1, Závodním speciálu full motion a vrtulníku Ka-50 full motion je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.

 

2

Mohu si vzít doprovod?

ANO, můžete až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Divácký doprovod nad povolený limit lze doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.

 

3

Jaká je vhodná délka zážitku?

Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16 či vrtulníku KA-50. U ponorky vyzkoušíte také druhou a velmi zajímavou misi a závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.

 

4

Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?

Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.

 

5

Mohu voucher vyměnit za jiný?

Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem za jiný.

 

6

Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?

Voucher má platnost 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku.

 

7

Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?

Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.

 

8

Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?

Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.

 

9

Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?

Ano, doporučený věk dětí je od 12 let s minimální výškou 150 cm a dospělé osoby s hmotností do 120kg.

 

10

Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?

ANO, máme tři pohyblivé simulátory. Cessna 182RG obsahuje pohyblivou základnu 3DOF (3 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení) Závodní speciál nebo vrtulník Ka-50 má pohyblivou základnu 4DOF (4 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení a rotace). Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a prodává se za 18.000,-Kč/hod. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180-ti stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.

 

11

Kde probíhají reálné lety s Cessnou?

V partnerských leteckých školách Praha Leťnany BlueSky Academy za poplatek 500,-Kč nebo v ceně zážitku v Roudnici nad Labem Aviatický klub nebo OK-AIR v Příbrami se zkušeným instruktorem s Cessnou 172 po dobu 30-ti minut s vaším doprovodem. Tento letoun je čtyřmístný.

Foto

Instruktoři

  • Petr Rautner

    Travel Service, a.s. Petr Rautner

    Létat začal 15 letech v Letňanech. Vystudoval letecký obor VŠD. V Kanadě žil od roku 1985, kde si zalétal i práškovací letadla a bizjety. Ve Vancouveru se stal Kapitánem Boeingu 737 1987. Od roku 1990 Qantas Captain 737 (Austrálie) 16 let. 2005 se vratil do Čech a letal u SkyEurope. Nyní je Kapitánem na B737 u společnosti Travel Service. Ve volném čase si užívá sportovního létání na větroni VSO10 v Aeroklubu Panenský Týnec.

  • Lukáš Hořický

    Travel Service, a.s. Lukáš Hořický

    S vlastním létáním začal ve 14 letech jako žák kluzáků v Aeroklubu Soběslav. Se zahájením studií na vysoké škole v Praze pokračoval v létání v Aeroklubu Kladno na Zlínu - Trenér, L-40 Metasokol a L-200 Morava, na kterých odlétal licence až do obchodního pilota. Od roku 2008, létá jako druhý pilot Boeingu 737 u letecké společnosti Travel Service, na nové generaci Boeingu 737- 800, tak na staré klasice B 737 - 500. Svůj volný čas věnuje větronům i s vrtulovým strojům. kvalifikace: průkaz způsobilosti ATPL, B 737 300-900/IR, SEP land, TOW, GLD, dispečer AFIS.

  • Miroslav Chorouš

    ČSA, a.s. Miroslav Chorouš

    Létat začal v roce 1991 na větroních Blaník L13, dále na ULL, přes malá sportovní letadla až po střední dopravní letouny, na kterých získával potřebné zkušenosti a kvalifikace. Od roku 2004 létá jako druhý pilot B 737.400 – 500 u společnosti ČSA. Simulátory mu však imponovaly od dětství a Microsoft Flight Simulator mu pomáhal již od začátku jeho létání.

  • Pavel Sochorovský

    obchodní pilot Pavel Sochorovský

    Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.

  • Ladislav Langer

    obchodní pilot Ladislav Langer

    S létáním začal v USA ve státě Florida, kde získal licenci komerčního pilota (CPL ME/IR) a složil zkoušky z teorie dopravních letadel (ATPL), následně zde působil jako instruktor do roku 2009. Poté pracoval jako pilot aerotaxi a dobrovolník letecké služby civilní patroly na Islandu. V Dublinu absolvoval školení (MCC/JOC) na B738. V současné době je ve výcviku na pozici Air Traffic Control Operator u ŘLP CZ.

  • Klára Zahradníková

    organizace rezervací, péče o zákazníky Klára Zahradníková
  • Radek Topinka

    autor a majitel projektu Simulation of Reality Radek Topinka

    S létáním začal na simulátorech a ty mu učarovaly natolik, že se se rozhodl v roce 2008 otevřít svůj první simulátor pro veřejnost Boeingu 737NG. V roce 2009 získal licenci PPL (A), ULL a absolvoval teorii ATPL – dopravní pilot. Rok 2012 až 2013 byl přelomový v rozhodnutí rozšířit projekt Leteckých simulátorů na největší simulátorové centrum v České republice s nabídkou 7 velkých a 4 mobilních simulátorů napříč kategoriemi VE VZDUCHU, NA SILNICI a POD VODOU. V současné chvíli se plně věnuje projektu Simulation of Reality jako občasný instruktor, ale především ve větším zviditelnění projektu Simulation of Reality.