Nechte výběr simulátoru na obdarovaném

Ivo Bartoň

Ředitel letové bezpečnosti ČSA, a.s.
Ivo Bartoň

Jako kapitán s náletem 15 tisíc hodin na Airbusu A320 a Boeingu 737 mohu potvrdit, že oba simulátory jsou již velice blízko realitě a splňují standardy kvality i pro výcvik letových posádek díky funkčnosti jednotlivých systémů a autentickým silám v řízení.

O zážitku

Ještě jste se nerozhodli? Nelámejte si s poukazem na zážitek hlavu a nechte výběr na obdarovaném. Vyberte si jednu ze tří variant podle vašich možností, které umožní čerpat zážitek v délce 30 až 120 minut dle typu simulátoru. Výhodou tohoto dárkového poukazu je volba typu simulátoru až při rezervaci během až 12 měsíců platnosti poukazu.

Tento luxusní a originální dárkový poukaz umožnuje pilotování letadla na leteckém trenažéru, řízení simulátoru auta nebo ponorky. Je to ideální tip na nejlepší a rozhodně nevšední dárek k narozeninám, Vánocům nebo Valentýnu určený nejen pro něj ... vašeho kluka, chlapa, muže, přítele, manžela nebo tatínka.

 

Nechte výběr simulátoru na obdarovaném

Voucher Cena

Nechte výběr simulátoru na obdarovaném 30 nebo 60 minut

Cena
3 370 Kč
Vybrat

30 minut: B737NG, A320, F16, 2xF18, 2xF1 nebo 60 minut: C172, 1xF18, 1xF1, Závodní speciál, U-BOAT + 30min. bonusů navíc

Nechte výběr simulátoru na obdarovaném 60 nebo 90 minut

Cena
4 670 Kč
Vybrat

60 minut: B737NG, A320, F16, 2xF18, 2xF1 nebo 90 minut: C172, 1x F18, 1xF1, Závodní speciál, U-BOAT + 30min. bonusů navíc

Nechte výběr simulátoru na obdarovaném 90 nebo 120 minut

Cena
5 970 Kč
Vybrat

90 minut: B737NG, A320, F16, 2x F18, 2xF1, nebo 120 minut: Alto NG, C172, 1xF18, 1xF1, Závodní speciál, U-BOAT + 30min. bonusů navíc

O simulátoru

Airbus A320

je nejprodávanějším dopravním letadlem současnosti. Jde o první civilní dopravní letoun, který k ovládání začal používat boční side-sticky místo tradičních „beranů.” Obrovskou výhodou Airbusu oproti Boeingu je technologie systému řízení letu fly-by-wire. Ta díky mnoha letovým počítačům snižuje nároky na samotnou pilotáž a proto simulátor doporučujeme pro první seznámení s dopravním létánímNavíc letecký simulátor A320 poskytuje natolik realistický zážitek, že ho pro výcvik využívají i profesionální piloti.

Více info

Boeing 737

je klasické letadlo s tradičními berany. Jeho řízení vyžaduje pozornost, neboť mezi vámi a řídícími prvky letounu nejsou žádné letové počítače jako u Airbusu. Pilotování je tak skutečnou výzvou pro letecké fanoušky. Věrnost simulátoru s reálným Boeingem 737NG je fenomenální. Je využíván pro výcvik pilotů, ale i pro veřejnost. Pokud s ním přistanete i vy, můžete být na sebe skutečně pyšní. Kvalitu trenažéru dokazuje i probíhající certifikace Úřadem pro civilní letectví.

Více info

F-16 Fighting Falcon

je víceúčelový stíhací letoun, zkráceně stíhačka. Stejně jako Airbus A320 má fly-by-wire systém řízení s ovládáním joystickem. Je to ideální dárek pro muže, neboť jako jediní v Čechách nabízíme možnost pilotovat stroj za doprovodu reálného pilota a instruktora z České armády, Tomáše Merty. Ten létá na stíhačce Jas-39 Gripen a učí létat i vojenské piloty ve výcviku. Zároveň nám pomáhal s vývojem simulátoru tak, aby váš zážitek co nejvíce odpovídal skutečnosti.

Více info

Cessna 172

Náš simulátor Cessny 172 s moderní avionikou Garmin 1000 NXi je kopií kabiny skutečného letadla s vizualizací 180 stupňů, délce 4,5 metru a doposud největšímu rozlišením pro simulaci vůbec, tedy 12K na třech 65" OLED panelech, které pohání ta nejsilnější grafická karta na planetě, Nvidia 4090. Simulátor vznikal dva roky, od roku 2022 a výsledek je doslova ohromující. V Praze vidíte jednotlivé ulice, většinu reálných domů, všechny mosty, to samé ale po celém světě. Pro létání dle VFR (výhled z oken) neexistuje nic lepšího. Celý projekt vznikal za účelem certifikace FNPT II pro reálné piloty a díky tomu ucítíte proměnlivé síly v řízení, které zajištují 4 motory v beranech od renomované švýcarské společnosti. Sedačky jsou vybavené haptickou odezvou (vibrace motoru a letounu).

Více info

F-18 stíhačka

Pro rok 2025 připravujeme něco úžasného, dva simulátory stíhačky F-18 jako z filmu TOP GUN. Jeden bude na pohyblivé základně 4DOF, druhý bude plnohodnotným kokpitem jako naše F16 Fighting Falcon. Pro vizualizaci na pohyblivé platformě, tzv. light verzi kokpitu F18-VR, jsme zakoupili a testujeme technologicky nejzajímavější VR headset roku 2024, Pimax Crystal s rozlišením 8K (4K pro každé oko). Druhý kokpit, který dokončujeme, bude nepohyblivý, ale plnohodnotný jako v reálné F-18 a navíc s proměnlivou silou v řízení jako ve skutečnosti. Do konce roku 2024 chceme rozhodnout o nákupu headsetu mixované reality F-18MR, čekáme na výsledky Somnium VR ONE Ultimate v mixované realitě. Oba stroje pohání nejlepší GPU současnosti, Nvidia 4090.

Zvodní speciál GT3/Rallye

Připravili jsme to nejlepší ze světa motorsportu pro výkonný trénink jezdců kteří jezdí v GT3/GT4 nebo Rallye a fanoušky motorsportu. Oslovili jsme Jana Charouze (GT3/4), Martina Semeráda (Rallye) a další závodníky, aby nám pomohli nastavit co nepřesnější pohyb vysoce výkonné pohyblivé základny 5DOF PLUS od Qubic System, která umožnuje díky osmi motorům s rychlostí 800mm/s včetně haptické odezvy neskutečný pocit z řízení závodních aut, které si přejeme řídit jako je Porsche 911 GT3, Ferrari 296 GT3, Lamborghini Huracan GT3 a další. Závodníci ladili také aktuálně nejlepší motor pro volant a elektrickou brzdu na planetě: Simucube Ultimate a Active pedal Ultimate. Pro vizualizaci jsme si vybrali LG a jejich tři OLED panely s největším zahnutím doposud 800RR a spojením třech z nich získáte rozlišení 10K s odezvou 1ms a 240Hz na dokonalé půlkruhové vizualizaci o 230 stupňích a šířkou pouhých 150cm nebo VR Pimax Crystal s rozslišením 4K pro každé oko, celkem tedy 8K. O dostatečný výpočetní výkon se stará GPU Nvidia 4090. Simulátor má hmotnost 400kg a je přístupný výhradně od 16-ti let s váhou do 120kg.

Více info

Simulátor Formule 1

poskytuje mnohem zábavnější pocit z řízení jízdy s autem. Jedná se o dva kokpity profesionálních automobilových trenažérů. Stejně jako ty nejlepší simulátory pro piloty F1 nejsou pohyblivé, ale díky 6 metrů široké půlkulaté 180° projekci vyvolají dojem pohybu mnohem lépe ve srovnání s běžnými simulátory,  které mají jen monitory a omezený rozsah pohybu a tedy velmi malé síly oproti těm skutečným působící na pilota v reálné Formuli 1.

Více info - 1 Formule

Více info - 2 Formule

Simulátor ponorky

Individuální zážitek pro jednu až tři osoby (vy + váš doprovod) s instruktorem. Zjednodušený modul velící můstku pro tři osoby v rolích (kapitán u periskopu, kormidelník u řízení a zbraňový důstojník u odpalování torpéd). Možnost průsaku vody ze třech vodních okruhů (pláštěnky k dispozici) nebo simulace požáru generátorem kouře. Budete mezi sebou spolupracovat a potápět obchodní i válečné lodě.

Více info

Co od nás dostanete

K dispozici vám budou naši zkušení piloti a instruktoři, kteří se postarají o pohodlí vás i vašich až 3 hostů, které si můžete přivést v roli diváků s sebou. Aby vzpomínka na váš mimořádný zážitek nevybledla, můžete si odnést záznam vašeho letu natočený profesionální kamerou, včetně fotografií a certifikátu podepsaného opravdovým pilotem. Po zážitku absolvujete interaktivní prohlídku všech simulátorů a zkusíte si Flight Simulator 2020, který se mezi našimi návštěvníky těší velké oblibě.

Časté dotazy

1

Jaký je průběh zážitku?

Zážitek začíná usednutím do připraveného kokpitu s instruktorem. V průběhu konání hlavního zážitku si může váš divácký doprovod na vyžádání vyzkoušet na 15 min. jako bonus let na simulátoru Flight Simulator 2020. Nejedná se o profesionální simulátor, ale běžnou hru s nádhernými detaily s vizualizaví na 55" obrazovce formou samoobslužného ovládání. Po zážitku vás provedeme naším centrem a ukážeme vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. U zážitků na simulátorech Formule 1 a Závodním speciálu je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.

 

2

Mohu si vzít doprovod?

ANO, u zážitkových voucherů můžete mít sebou až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Last Minute nebo kurzy pro více osob nemají divácký doprovod v ceně. Divácký doprovod lze vyjma kurzů nad povolený limit doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.

 

3

Jaká je vhodná délka zážitku?

Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16. Závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.

 

4

Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?

Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.

 

5

Mohu voucher vyměnit za jiný?

Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem rozdílem zaplacené ceny té aktuální koncové za jiný.

 

6

Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?

Voucher má platnost 6 - 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku, v opačném případě si můžete využít 50% slevy na nákup nového voucheru a do jednoho týdne od původního termínu.

 

7

Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?

Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.

 

8

Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?

Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.

 

9

Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?

Naše simulátory jsou vhodné a tedy doporučené od 12-ti let a 150cm výšky z důvodu náročnosti a ergonomie kokpitu nebo dospělé osoby s hmotností do 120kg. Máme však zkušenosti i s mladšimi dětmi a tam je dobré se s námi telefonicky poradit o konkrétním simulátoru s ohledem na možnosti vašeho dítěte

 

10

Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?

ANO, máme 2 pohyblivé simulátory. Závodní speciál 5DOF (5 volností pohybu tj. zdvih, klonění, klopení, dopředu a bokem). a také připravovaný 4DOF motion letounu ve VR. Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a je výrazně dražší. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180 stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.

Foto

Instruktoři

  • Pavel Sochorovský

    pilot Pavel Sochorovský

    Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.

  • Denisa Svobodová

    pilot Denisa Svobodová

    Letectví se aktivně věnuje od svých 17 let. Je absolventka Vysoké školy Báňské oboru letecké dopravy a nyní aktivně létá od roku 2018 na letadle Boeing 737 u společnosti Go2Sky. Od roku 2020 vyučuje předměty ATPL na dopravní fakultě ČVUT.

  • Teodor Škoda

    pilot Teodor Škoda

    Létat začal v 17 letech v aeroklubu na kluzácích. Pokračoval výcvikem soukromého pilota. V roce 2020 úspěšně absolvoval zkoušky z teorie dopravního pilota ATPL(a). V roce 2021 dokončil praktický výcvik a je držitelem licence obchodního pilota-CPL/MEP/IR. Volný čas nejraději tráví v aeroklubu létáním na všem, co má křídla.

  • Jan Škopek

    pilot Jan Škopek

    Začal létat od roku 2013 na malých sportovních letounech k získání první kvalifikace PPL. Dále pak pokračoval v létání a zvyšování pilotních kvalifikací společně se studiem ATPL k cílené metě stát se profesionálním dopravním pilotem. Od roku 2018 létá jako první důstojník u společnosti Smartwings na Boeingu 737NG a 737 MAX8.

  • Radek Topinka

    autor a majitel projektu Simulation of Reality Radek Topinka

    Radek Topinka, autor projektu a majitel začal s létáním v roce 2009 v letecké škole Aviatický klub, následně pokračoval studiem ATPL na dopravního pilota. Po ekonomické krizi v roce 2010, která měla dopad i na velké létání se rozhodl naplno věnovat projektu leteckých simulátorů a v roce 2012 otevřel současné centrum Simulation of Reality na Zličíně. Věnuje se nadále aktivně provozu a rozvoji centra, ale také instruktorské činnosti.