Ideální dárek
Boeing 737NG
Ivo Bartoň
Ředitel letové bezpečnosti ČSA, a.s.Jako kapitán s náletem 15 tisíc hodin na Airbusu A320 a Boeingu 737 mohu potvrdit, že oba simulátory jsou již velice blízko realitě a splňují standardy kvality i pro výcvik letových posádek díky funkčnosti jednotlivých systémů a autentickým silám v řízení.
O zážitku
Co si všechno s Boeingem vyzkoušíte, to záleží na zvoleném balíčku. Základní 30 minutový vám umožní vzlet, let po trase a přiblížení s přistáním na jednom z 64 tisíc letišť po celém světě. Při hodinovém letu zvládnete navíc i nácvik opakovaných přistání na více letištích za různých povětrnostních podmínek. Chcete více adrenalinu? Devadesátiminutový let už zahrnuje i nácviky různých krizových situací, od hořícího motoru až například po dekompresi kabiny. VIP balíček na 120min. vám připravíme na míru s možností individuálního termínu včetně welcome drinku.
Náš letecký simulátor tak může být skvělým nevšedním zážitkem, originálním dárkem pro vašeho muže či syna, splněným snem leteckého nadšence a nebo jedním z kroků na cestě k tomu stát se opravdovým pilotem. Volba je na vás. V každém případě se postaráme o to, abyste si let opravdu užili.
Objednejte zážitek
Boeing 737NG
Název | Cena | |
---|---|---|
Název30 min. letu + 30min. služeb |
CenaDříve od 3 140 Kč od 2 470 Kč |
Vybrat
Vzlet, let po trase a přiblížení s přistáním na jednom z 24 tisíc letišť světa. Celkem 30min. Boeing a k tomu 30 min. seznámení s kokpitem formou zážitkového manuálu + prohlídka všech simulátorů + pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu Boeingu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. |
Název60 min. letu + 30min. služeb |
CenaDříve od 4 840 Kč od 4 170 Kč |
Vybrat
K základní variantně navíc opakovaná přistání za různých podmínek počasí. Celkem 60min. Boeing a k tomu 30 min. seznámení s kokpitem formou zážitkového manuálu + prohlídka všech simulátorů + pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu Boeingu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. |
Název90 min. letu + 30min. služeb |
CenaDříve od 6 440 Kč od 5 770 Kč |
Vybrat
Ke střední variantně navíc různé závady. Celkem 90min. Boeing a k tomu 30 min. seznámení s kokpitem formou zážitkového manuálu + prohlídka všech simulátorů + pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu Boeingu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. |
NázevVIP 120 min. letu + 30min. služeb |
CenaDříve od 8 040 Kč od 7 370 Kč |
Vybrat
VIP individuální program ušitý na míru obdarovanému pilotovi. Můžete nás kontaktovat předem a domluvit obsah celého zážitku z mnoha možností včetně individuálního termínu a přivítání welcome drinkem v ceně zážitku. Celkem 120min. Boeing a k tomu 30 min. seznámení s kokpitem formou zážitkového manuálu + prohlídka všech simulátorů + pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu Boeingu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. |
Adventní slevy končí za 5 dnů a 4 hodiny.
O simulátoru
Profesionální letecký simulátor
Nemluvíme tu jen o zážitkovém simulátoru, ale o certifikovaném typu simulátoru, který se používá i pro výcvik pilotů, který prošel výraznou modernizací v roce 2024 o nové server s vizualizací. Největší výhodou oproti podobným letovým simulátorům dopravního letadla Boeingu jsou motory generované a proměnlivé síly v řízení. Ty umožnují pilotům i na simulátoru cítit skutečnou sílu v řízení a to na základě rychlosti nebo vyvážení letounu. Kokpit přesně odpovídá skutečnému letounu včetně všech ovládacích prvků a jejich reálné funkčnosti. Panaromatická půlkulatá projekce, která vás obklopí, poskytuje dokonalou iluzi letu. Rozsah 180° a délka 8 metrů společně s 8 reproduktory podtrhují autentický zážitek.
Kokpit jako ve skutečnosti
Chcete pilotovat dopravní letadlo jako skutečný pilot? S námi si to v Praze opravdu můžete vyzkoušet. Pod vedením zkušených instruktorů nebudete jen tak poletovat, ale řídit opravdové dopravní letadlo. Ukážeme vám, jak vést letoun podle skutečných provozních postupů od vzletu až po přistání. Na realitě jsme nešetřili a proto můžete zažít při pilotování mnoho desítek závad. Mezi nimi je i simulovaný požár v kabině. Pro váš divácký doprovod nabízí simulátor dvě řady pohodlných sedadel z reálného Boeingu až pro 4 další osoby.
Pilotáž Boeingu je výzva
Boeing je oproti Airbusu taková klasika, ale v dobrém slova smyslu. Počítače nezasahují do řízení jako u Airbusu a pilotáž vyžaduje větší soustředění. Trenažér má profesionální systém proměnlivých sil v řízení, tzv. loading control, který simuluje skutečnou sílu v řízení kladenou na pilota a to podle rychlosti obtékajícího vzduchu kolem řídících ploch letounu. Výhodou tohoto řešení oproti podobným zážitkovým simulátorům s pružinovým řízením je vskutku reálný pocit z řízení letounu o hmotnosti 65 tun. Volejte "Praha věž, ready for departure" a vyzkoušejte, jak se stát pilotem dopravního letadla Boeing.
Co od nás dostanete
K dispozici vám bude zkušený pilot, který se postará o pohodlí vás i vašich až 3 hostů, které si můžete přivést v roli diváků s sebou. Aby vzpomínka na váš mimořádný zážitek nevybledla, můžete si odnést záznam vašeho letu natočený profesionální kamerou, včetně fotografií a certifikátu podepsaného opravdovým pilotem. Po zážitku absolvujete interaktivní prohlídku všech simulátorů a zkusíte si Flight Simulator 2020, který se mezi našimi návštěvníky těší velké oblibě.
O reálném letounu
Boeing 737 Next Generation, často uveden jen jako Boeing 737NG, je dopravní letoun Boeing 737 s variantami 600/700/800 a 900. Náš simulátor reprezentuje variantu 800. Jedná se o třetí generaci modelu 737 a navazuje na sérii 737 Classic 300/400/500, která byla vyráběna od 80. let. Jde o letadlo určené pro krátké a střední tratě poháněné dvěma proudovými motory. Výroba probíhala od roku 1996 do roku 2019 a zahrnovala čtyři varianty, které mohou pojmout 110 až 210 cestujících.
Vývoj letounu 737NG byl zahájen v roce 1993. Jde o zdokonalenou verzi předchozích modelů řady 737 Classic, která dostala vylepšené křídlo. To má větší plochu, rozpětí a větší kapacitu paliva. Je vybaven nejčastěji motory řady CFM56-7 (celkem fajn motor :-)) a glass cockpitem (digitální přístroje místo analogových budíků). Lepší schopnosti a výkony oproti předchůdci zahrnují větší dolet, nebo u verze 800 a 900 větší kapacitu a vyšší maximální vzletovou hmotnost (MTOW).
K 31. květnu 2019 bylo celkem objednáno 7 097 letounů 737NG. Nejběžnější variantou je verze 800, které bylo dodáno více než 5 000. Hlavním konkurentem pro typ 737NG je letoun Airbus A320. Pokračovatelem řady 737 je verze s novými motory a znovu přepracovaným křídlem, řada Boeing 737 MAX. Nástupce byl po dobu dvou let vzhledem k technickým potížím systému MCAS, které vedly k 2 tragických nehodách, uzemněn. Aktuálně je B737NG stále nejrozšířenější řadou série 737 v provozu.
Letová příručka
Ke stažení ve formátu PDF zde.
Časté dotazy
Jaký je průběh zážitku?
Zážitek začíná usednutím do připraveného kokpitu s instruktorem. V průběhu konání hlavního zážitku si může váš divácký doprovod na vyžádání vyzkoušet na 15 min. jako bonus let na simulátoru Flight Simulator 2020. Nejedná se o profesionální simulátor, ale běžnou hru s nádhernými detaily s vizualizaví na 55" 4K obrazovce a se základním leteckým ovladačem Thrustmaster formou samoobslužného ovládání. Po zážitku vás provedeme naším centrem a ukážeme vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. U zážitků na simulátorech Formule 1 a Závodním speciálu je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.
Mohu si vzít doprovod?
ANO, u zážitkových voucherů můžete mít sebou až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Last Minute nebo kurzy pro více osob nemají divácký doprovod v ceně. Divácký doprovod lze vyjma kurzů nad povolený limit doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.
Jaká je vhodná délka zážitku?
Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16. Závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.
Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?
Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.
Mohu voucher vyměnit za jiný?
Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem za jiný.
Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?
Voucher má platnost 6 - 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku, v opačném případě si účtujeme 50% ceny za nový termín.
Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?
Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.
Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?
Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.
Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?
Ano, doporučený věk dětí je od 12 let s minimální výškou 150cm a dospělé osoby s hmotností do 120kg.
Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?
ANO, máme tři pohyblivé simulátory. Cessna 182RG obsahuje pohyblivou základnu 3DOF (3 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení) Závodní speciál má pohyblivou základnu 4DOF (4 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení a rotace). Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a je výrazně dražší. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180 stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.
Hodnocení
Hodnocení od našich zákazníků si můžete kliknutím ověřit
Můj přítel ode mě dostal k narozeninám půl hodinovou instruktáž v Leteckém simulátoru Airbus A320. Večer před návštěvou mi volal pan Martínek s tím, že mohu prodloužit na hodinu, a tak jsem tak učinila a rozhodně nelituji! Již když jsme na místo dorazili a vcházeli jsme dovnitř, dýchla na nás úžasná, dříve nepoznaná atmosféra. Připadali jsme si jako ve filmu. Pak se nám představila strašně moc milá mladá paní pilotka a vzala nás do simulátoru. Mému příteli perfektně vysvětlila, co má dělat a on pak vzletěl z pražského letiště a přistávali jsme na Mallorce, v Palermu, v L.A., a na dalších místech, kde jsme si vždy mohli prohlédnout i okolí letiště, tak jak je skutečně vidět z letadla. Můj přítel byl strašně nadšený, a já jako pozorovatel též. Slečna pilotka je naprosto bezvadná. Moc děkujeme za nádherný zážitek. Pavlína a Ivan
simulátor A320 Recenzoval od uživatele Milan G, TripAdvisor 19.09.2019
Ohromný zážitek. Let na simulátoru A320 mě nadchl. Velmi příjemný instruktor . klobouk dolů před všemi piloty.
Simulátor Airbus A320 Recenzoval od uživatele pdufik, TripAdvisor 15.09.2019
Řízení Airbus A320 byl skvělý zážitek k mým 50. narozeninám. Užil jsem si to nejen já, ale i moji pasažéři 😄. Velmi děkuji za výborný dárek, ale i za příjemnou atmosféru v Simulation od Reality Praha.
Foto
Instruktoři
-
Pavel Sochorovský
pilotUž jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.
-
Denisa Svobodová
pilotLetectví se aktivně věnuje od svých 17 let. Je absolventka Vysoké školy Báňské oboru letecké dopravy a nyní aktivně létá od roku 2018 na letadle Boeing 737 u společnosti Go2Sky. Od roku 2020 vyučuje předměty ATPL na dopravní fakultě ČVUT.
-
Teodor Škoda
pilotLétat začal v 17 letech v aeroklubu na kluzácích. Pokračoval výcvikem soukromého pilota. V roce 2020 úspěšně absolvoval zkoušky z teorie dopravního pilota ATPL(a). V roce 2021 dokončil praktický výcvik a je držitelem licence obchodního pilota-CPL/MEP/IR. Volný čas nejraději tráví v aeroklubu létáním na všem, co má křídla.
-
Jan Škopek
pilotZačal létat od roku 2013 na malých sportovních letounech k získání první kvalifikace PPL. Dále pak pokračoval v létání a zvyšování pilotních kvalifikací společně se studiem ATPL k cílené metě stát se profesionálním dopravním pilotem. Od roku 2018 létá jako první důstojník u společnosti Smartwings na Boeingu 737NG a 737 MAX8.
-
Radek Topinka
autor a majitel projektu Simulation of RealityRadek Topinka, autor projektu a majitel začal s létáním v roce 2009 v letecké škole Aviatický klub, následně pokračoval studiem ATPL na dopravního pilota. Po ekonomické krizi v roce 2010, která měla dopad i na velké létání se rozhodl naplno věnovat projektu leteckých simulátorů a v roce 2012 otevřel současné centrum Simulation of Reality na Zličíně. Věnuje se nadále aktivně provozu a rozvoji centra, ale také instruktorské činnosti.