Ideální dárek
Boeing 737NG

Ivo Bartoň

Ředitel letové bezpečnosti ČSA, a.s.
Ivo Bartoň

Jako kapitán s náletem 15 tisíc hodin na Airbusu A320 a Boeingu 737 mohu potvrdit, že oba simulátory jsou již velice blízko realitě a splňují standardy kvality i pro výcvik letových posádek díky funkčnosti jednotlivých systémů a autentickým silám v řízení.

O zážitku

Co si všechno s Boeingem vyzkoušíte, to záleží na zvoleném balíčku. Základní 30-ti minutový vám umožní vzlet, let po trase a přiblížení s přistáním na jednom z 24 tisíc letišť po celém světě. Při hodinovém letu zvládnete navíc i nácvik opakovaných přistání na více letištích za různých povětrnostních podmínek. Chcete více adrenalinu? Devadesátiminutový let už zahrnuje i nácviky různých krizových situací, od hořícího motoru až například po dekompresi kabiny. A pokud byste chtěli akční balíček pilotem na zkoušku pro dva, vyzkoušejte během 45 minut Záchranu letu s pilotem na vysílačce.

Bonus navíc:

Po zážitku absolvujete interaktivní prohlídku všech simulátorů a zkusíte si RC simulátor modelu letadla, který se mezi našimi návštěvníky těší velké oblibě.

 

Objednejte zážitek
Boeing 737NG

Délka zážitku Cena
Délka zážitku
30 + 30 minut
Cena
Dříve od 1 940 Kč od 1 490 Kč
Koupit

Vzlet, let po trase a přiblížení s přistáním na jednom z 24 tisíc letišť světa. Celkem 30min. simulátor + 30 minut předletová příprava, RC simulátor a prohlídka všech simulátorů. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. Střídání diváckého doprovodu v pilotování 490,-Kč/ 1 osoba, nadlimitní divácký doprovod 190,-Kč/1 osoba.

Délka zážitku
45 + 30 minut
Cena
Dříve od 2 990 Kč od 2 490 Kč
Koupit
Délka zážitku
60 + 30 minut
Cena
Dříve od 3 490 Kč od 2 990 Kč
Koupit

K základní variantně navíc opakovaná přistání za různých podmínek počasí. Celkem 60min. simulátor + 30 minut předletová příprava, RC simulátor a prohlídka všech simulátorů. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. Střídání diváckého doprovodu v pilotování 490,-Kč/ 1 osoba, nadlimitní divácký doprovod 190,-Kč/1 osoba.

Délka zážitku
90 + 30 minut
Cena
Dříve od 4 940 Kč od 4 490 Kč
Koupit

O simulátoru

Profesionální letecký simulátor

Nemluvíme tu jen o zážitkovém simulátoru, ale o certifikovaném typu simulátoru, který se používá i pro výcvik pilotů. Největší výhodou oproti podobným letovým simulátorům dopravního letadla Boeingu jsou motory generované a proměnlivé síly v řízení. Ty umožnují pilotům i na simulátoru cítit skutečnou sílu v řízení a to na základě rychlosti nebo vyvážení letounu. Cockpit přesně odpovídá skutečnému letounu včetně všech ovládacích prvků a jejich reálné funkčnosti. Panaromatická půlkulatá projekce, která vás obklopí poskytuje dokonalou iluzi letu a má rozsah 180° a délku 8 metrů a společně s 8 reproduktory podtrhují autentický zážitek.

Kokpit jako ve skutečnosti

Chcete pilotovat dopravní letadlo jako skutečný pilot? S námi si to v Praze opravdu můžete vyzkoušet. Pod vedením zkušených instruktorů nebudete jen tak poletovat, ale řídit opravdové dopravní letadlo. Ukážeme vám jak vést letoun podle skutečných provozních postupů od vzletu až po přistání. Na realitě jsme nešetřili a proto můžete zažít při pilotování mnoho desítek závad. Mezi nimi je i simulovaný požár v kabině. Pro váš divácký doprovod simulátor nabízí dvě řady pohodlných sedadel z reálného Boeingu až pro 4 další osoby.

Pilotáž Boeingu je výzva:

Boeing je oproti Airbusu taková klasika, ale v dobrém slova smyslu. Počítače nezasahují do řízení jako u Airbusu a pilotáž vyžaduje větší soustředění. Trenažér má profesionální systém proměnlivých sil v řízení tzv. loading control, který simuluje skutečnou sílu v řízení kladenou na pilota a to podle rychlosti obtékajícího vzduchu kolem řídících ploch letounu. Výhodou tohoto řešení oproti podobným zážitkovým simulátorům s pružinovým řízením je vskutku reálný pocit z řízení letounu o hmotnosti 65 tun. Volejte "Praha věž, ready for departure" a vyzkoušejte jak se stát pilotem dopravního letadla na Boeing.

Co od nás dostanete:

K dispozici vám bude nejen instruktor, ale také letušky, které se postarají o pohodlí a nápoje nejen vaše, ale také až třech vašich hostů, které si můžete přivést v roli diváků s sebou. A aby vzpomínka na váš mimořádný zážitek nevybledla, můžete si odnést i záznam vašeho letu natočeným profesionální kamerou včetně fotografií a certifikátem podepsaným opravdovým pilotem. Náš simulátor tak může být skvělým nevšedním zážitkem, originálním dárkem pro vašeho muže či syna, splněným snem leteckého nadšence a nebo jedním z kroků na cestě k tomu, stát se opravdovým pilotem. Volba je na vás. V každém případě se postaráme o to, abyste si let opravdu užili.

O reálném letounu

Boeing 737 Next Generation, často uveden jen jako Boeing 737NG, je dopravní letoun Boeing 737 s variantami 600/700/800 a 900. Náš simulátor reprezentuje variantu 800. Jedná se o třetí generaci modelu 737 a navazuje na sérii 737 Classic 300/400/500, která byla vyráběna od 80. let. Jde o letadlo určené pro krátké a střední tratě poháněné dvěma proudovými motory. Výroba začala od roku 1996 do roku 2019 a zahrnovala čtyři varianty, které můžou pojmout 110 až 210 cestujících.

Vývoj letounu 737NG byl zahájen v roce 1993. Jde o zdokonalenou verzi předchozích modelů řady 737 Classic, která dostala vylepšené křídlo. To má větší plochu, rozpětí a větší kapacitu paliva. Je vybaven nejčastěji motory řady CFM56-7 (celkem fajn motor :-)), glass cockpitem (digitální přístroje místo analogových budíků). Lepší schopnosti a výkony oproti předchůdci zahrnují větší dolet, nebo u verze 800 a 900 větší kapacitu a vyšší maximální vzletovou hmotnost (MTOW)

K 31. květnu 2019 bylo celkem objednáno 7 097 letounů 737NG. Nejběžnější variantou je verze 800, které bylo dodáno více než 5 000. Hlavním konkurentem pro typ 737NG je letoun Airbus A320. Pokračovatelem řady 737 je verze s novými motory a znovu přepracovaným křídlem, řada Boeing 737 MAX. Nástupce je ovšem vzhledem k technickým potížím systému MCAS uzemněn a čeká se na jeho opětovné schválení do provozu po dvou tragických nehodách. Aktuálně je B737NG jediným posledním modelem této řady, který je v provozu.

Časté dotazy

1

Jaký je průběh zážitku?

Zážitek začíná příchodem na naši recepci, proto prosím přijďte ideálně s 15-ti minutovým předstihem. Jelikož chceme, abyste se cítili jako v bavlnce, postará se o vás po celou dobu zážitku naše letuška. Po příchodu vám nabídne teplé nebo studené nápoje a budete mít možnost absolvovat přípravu před vstupem do simulátoru u níž se dozvíte to nejdůležitější, abyste čas strávený v kokpitu s instruktorem využili co nejefektivněji. Po zážitku vás naše letuška provede naším centrem a ukáže vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. Dále můžete absolvovat doplňkový RC simulátor (model letounu řízený rádiem). Samotný zážitek začíná běžet usednutím do připraveného kokpitu za doprovodu instruktora nebo obsluhy. U zážitků na simulátorech Formule 1, Závodním speciálu full motion a vrtulníku Ka-50 full motion je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.

 

2

Mohu si vzít doprovod?

ANO, můžete až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Divácký doprovod nad povolený limit lze doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.

 

3

Jaká je vhodná délka zážitku?

Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16 či vrtulníku KA-50. U ponorky vyzkoušíte také druhou a velmi zajímavou misi a závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.

 

4

Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?

Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.

 

5

Mohu voucher vyměnit za jiný?

Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem za jiný.

 

6

Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?

Voucher má platnost 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku.

 

7

Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?

Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.

 

8

Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?

Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.

 

9

Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?

Ano, doporučený věk dětí je od 12 let s minimální výškou 150 cm a dospělé osoby s hmotností do 120kg.

 

10

Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?

ANO, máme tři pohyblivé simulátory. Cessna 182RG obsahuje pohyblivou základnu 3DOF (3 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení) Závodní speciál nebo vrtulník Ka-50 má pohyblivou základnu 4DOF (4 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení a rotace). Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a prodává se za 18.000,-Kč/hod. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180-ti stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.

 

11

Kde probíhají reálné lety s Cessnou?

V partnerských leteckých školách Praha Leťnany BlueSky Academy za poplatek 500,-Kč nebo v ceně zážitku v Roudnici nad Labem Aviatický klub nebo OK-AIR v Příbrami se zkušeným instruktorem s Cessnou 172 po dobu 30-ti minut s vaším doprovodem. Tento letoun je čtyřmístný.

Hodnocení

Hodnocení od našich zákazníků si můžete kliknutím ověřit

 
První dojem byl profesionální přístup, vřelé přijetí, úžasná instruktáž a velice příjemný pan pilot. Prostředí příjemně překvapilo a podtrhlo linku vysokého standardu. Úžasné simulátory, hezká grafika, vše vám ukáží, vysvětlí a věnuje se vám profesionální pilot. Doporučuji a opět rád navštívím. (Translated by Google) The first impression was a professional approach, a warm welcome, a wonderful briefing and a very pleasant pilot. The environment pleasantly surprised and underlined the high standard line. Amazing simulators, nice graphics, everything will show, explain and dedicated to you professional pilot. I recommend and again like to visit

Naprosto DOKONALÝ až neuvěřitelný zážitek!!!! Recenzoval od uživatele Palunka, TripAdvisor 12.12.2019

Můj přítel ode mě dostal k narozeninám půl hodinovou instruktáž v Leteckém simulátoru Airbus A320. Večer před návštěvou mi volal pan Martínek s tím, že mohu prodloužit na hodinu, a tak jsem tak učinila a rozhodně nelituji! Již když jsme na místo dorazili a vcházeli jsme dovnitř, dýchla na nás úžasná, dříve nepoznaná atmosféra. Připadali jsme si jako ve filmu. Pak se nám představila strašně moc milá mladá paní pilotka a vzala nás do simulátoru. Mému příteli perfektně vysvětlila, co má dělat a on pak vzletěl z pražského letiště a přistávali jsme na Mallorce, v Palermu, v L.A., a na dalších místech, kde jsme si vždy mohli prohlédnout i okolí letiště, tak jak je skutečně vidět z letadla. Můj přítel byl strašně nadšený, a já jako pozorovatel též. Slečna pilotka je naprosto bezvadná. Moc děkujeme za nádherný zážitek. Pavlína a Ivan

 

simulátor A320 Recenzoval od uživatele Milan G, TripAdvisor 19.09.2019

Ohromný zážitek. Let na simulátoru A320 mě nadchl. Velmi příjemný instruktor . klobouk dolů před všemi piloty.

 

Simulátor Airbus A320 Recenzoval od uživatele pdufik, TripAdvisor 15.09.2019

Řízení Airbus A320 byl skvělý zážitek k mým 50. narozeninám. Užil jsem si to nejen já, ale i moji pasažéři 😄. Velmi děkuji za výborný dárek, ale i za příjemnou atmosféru v Simulation od Reality Praha.

 

Foto

Instruktoři

  • Petr Rautner

    Travel Service, a.s. Petr Rautner

    Létat začal 15 letech v Letňanech. Vystudoval letecký obor VŠD. V Kanadě žil od roku 1985, kde si zalétal i práškovací letadla a bizjety. Ve Vancouveru se stal Kapitánem Boeingu 737 1987. Od roku 1990 Qantas Captain 737 (Austrálie) 16 let. 2005 se vratil do Čech a letal u SkyEurope. Nyní je Kapitánem na B737 u společnosti Travel Service. Ve volném čase si užívá sportovního létání na větroni VSO10 v Aeroklubu Panenský Týnec.

  • Lukáš Hořický

    Travel Service, a.s. Lukáš Hořický

    S vlastním létáním začal ve 14 letech jako žák kluzáků v Aeroklubu Soběslav. Se zahájením studií na vysoké škole v Praze pokračoval v létání v Aeroklubu Kladno na Zlínu - Trenér, L-40 Metasokol a L-200 Morava, na kterých odlétal licence až do obchodního pilota. Od roku 2008, létá jako druhý pilot Boeingu 737 u letecké společnosti Travel Service, na nové generaci Boeingu 737- 800, tak na staré klasice B 737 - 500. Svůj volný čas věnuje větronům i s vrtulovým strojům. kvalifikace: průkaz způsobilosti ATPL, B 737 300-900/IR, SEP land, TOW, GLD, dispečer AFIS.

  • Miroslav Chorouš

    ČSA, a.s. Miroslav Chorouš

    Létat začal v roce 1991 na větroních Blaník L13, dále na ULL, přes malá sportovní letadla až po střední dopravní letouny, na kterých získával potřebné zkušenosti a kvalifikace. Od roku 2004 létá jako druhý pilot B 737.400 – 500 u společnosti ČSA. Simulátory mu však imponovaly od dětství a Microsoft Flight Simulator mu pomáhal již od začátku jeho létání.

  • Pavel Sochorovský

    obchodní pilot Pavel Sochorovský

    Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.

  • Ladislav Langer

    obchodní pilot Ladislav Langer

    S létáním začal v USA ve státě Florida, kde získal licenci komerčního pilota (CPL ME/IR) a složil zkoušky z teorie dopravních letadel (ATPL), následně zde působil jako instruktor do roku 2009. Poté pracoval jako pilot aerotaxi a dobrovolník letecké služby civilní patroly na Islandu. V Dublinu absolvoval školení (MCC/JOC) na B738. V současné době je ve výcviku na pozici Air Traffic Control Operator u ŘLP CZ.

  • Klára Zahradníková

    organizace rezervací, péče o zákazníky Klára Zahradníková
  • Radek Topinka

    autor a majitel projektu Simulation of Reality Radek Topinka

    S létáním začal na simulátorech a ty mu učarovaly natolik, že se se rozhodl v roce 2008 otevřít svůj první simulátor pro veřejnost Boeingu 737NG. V roce 2009 získal licenci PPL (A), ULL a absolvoval teorii ATPL – dopravní pilot. Rok 2012 až 2013 byl přelomový v rozhodnutí rozšířit projekt Leteckých simulátorů na největší simulátorové centrum v České republice s nabídkou 7 velkých a 4 mobilních simulátorů napříč kategoriemi VE VZDUCHU, NA SILNICI a POD VODOU. V současné chvíli se plně věnuje projektu Simulation of Reality jako občasný instruktor, ale především ve větším zviditelnění projektu Simulation of Reality.