Ideální dárek
Airbus A320

Ivo Bartoň

Ředitel letové bezpečnosti ČSA, a.s.
Ivo Bartoň

Jako kapitán s náletem 15 tisíc hodin na Airbusu A320 a Boeingu 737 mohu potvrdit, že oba simulátory jsou již velice blízko realitě a splňují standardy kvality i pro výcvik letových posádek díky funkčnosti jednotlivých systémů a autentickým silám v řízení.

O zážitku

Co si všechno vyzkoušíte, to záleží na zvoleném balíčku. Základní 30-ti minutový vám umožní vzlet, let po trase a přiblížení s přistáním na jednom z 24 tisíc letišť po celém světě. Při hodinovém pilotování dopravního letadla zvládnete navíc i nácvik opakovaných přistání na více letištích za různých povětrnostních podmínek. Chcete více adrenalinu? Devadesátiminutový let už zahrnuje i nácviky různých krizových situací, od hořícího motoru až například po dekompresi kabiny.

Náš letecký simulátor tak může být skvělým nevšedním zážitkem, originálním dárkem pro vašeho muže či syna, splněným snem leteckého nadšence a nebo jedním z kroků na cestě k tomu, stát se opravdovým pilotem. Volba je na vás. V každém případě se postaráme o to, abyste si let opravdu užili.

Objednejte zážitek
Airbus A320

Délka zážitku Cena
Délka zážitku
30 + 30 minut
Cena
Dříve od 1 940 Kč od 1 490 Kč
Koupit

Vzlet, let po trase a přiblížení s přistáním na jednom z 24 tisíc letišť světa. Celkem 30min. simulátor + 30 minut předletová příprava, RC simulátor a prohlídka všech simulátorů. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. Střídání diváckého doprovodu v pilotování 490,-Kč/ 1 osoba, nadlimitní divácký doprovod 190,-Kč/1 osoba.

Délka zážitku
60 + 30 minut
Cena
Dříve od 3 490 Kč od 2 990 Kč
Koupit

K základní variantně navíc opakovaná přistání za různých podmínek počasí. Celkem 60min. simulátor + 30 minut předletová příprava, RC simulátor a prohlídka všech simulátorů

Délka zážitku
90 + 30 minut
Cena
Dříve od 4 940 Kč od 4 490 Kč
Koupit

Ke střední variantně navíc obtížnější letiště nebo různé závady. Celkem 90min. simulátor + 30 minut předletová příprava, RC simulátor a prohlídka všech simulátorů

O simulátoru

Jako ve skutečnosti

Chcete pilotovat dopravní letadlo jako skutečný pilot? S námi si to opravdu můžete vyzkoušet. Pod vedením zkušených instruktorů nebudete jen tak poletovat, ale řídit opravdové dopravní letadlo. Ukážeme vám jak vést letoun podle skutečných provozních postupů od vzletu až po přistání. Na realitě jsme nešetřili a proto můžete zažít mnoho desítek závad. Mezi nimi je i simulovaný požár v kabině. Pro váš divácký doprovod trenažer nabízí dvě řady pohodlných sedadel z reálného Airbusu až pro 6 dalších osob.

Profesionální simulátor

Nemluvíme tu jen o zážitkovém simulátoru, ale o realistickém výcvikovém simulátoru na kterém se školí opravdoví piloti. Jeho kokpit odpovídá skutečnému letounu včetně všech ovládacích prvků a jejich reálné funkčnosti. Panaromatická projekce, která vás obklopí a poskytuje dokonalou iluzi letu má rozsah 230° a délku 9 metrů. Reálné síly v řízení společně se zvukem z 8  reproduktorů podtrhují autentický zážitek, kdy letiště Praha je na dosah.

S Airbusem to hravě zvládnete:

Obrovskou výhodou Airbusu oproti Boeingu je technologie systému řízení letu fly-by-wire. Pilotní kabina je vybavena bočními „sidesticky“ (což jsou laicky řečeno joysticky-místo klasických řídících sloupků). Chování systému fly-by-wire je vybavené ochranou proti překročení letové obálky, při kterém letoun chrání v podstatě sám sebe. Pokud volíte kratší let nebo jdete na simulátor poprvé, Airbus z vás ve srovnání s Boeingem udělá lepšího pilota. A to u prvního letu může být výhodou.

Co od nás dostanete:

K dispozici vám bude nejen instruktor, ale také letušky, které se postarají o pohodlí a nápoje nejen vaše, ale také až třech vašich hostů, které si můžete přivést v roli diváků s sebou. A aby vzpomínka na váš mimořádný zážitek nevybledla, můžete si odnést i záznam vašeho letu natočeným profesionální kamerou včetně fotografií a certifikátem podepsaným opravdovým pilotem. Po zážitku absolvujete interaktivní prohlídku všech simulátorů a zkusíte si RC simulátor modelu letadla, který se mezi našimi návštěvníky těší velké oblibě.

O reálném letounu

Představení:

Airbus A320 je civilní dvoumotorový letoun pro krátké a střední tratě. Byl představen v březnu 1984 a poprvé vzlétl 22. února 1987, načež v dubnu 1988 absolvoval svůj první komerční let v barvách Air France. Maximální vzletová hmotnost je 68 tun s doletem 6100km. Délka je 37,6 metrů a pojme 150-180 cestujících.

V prosinci 2010 firma Airbus představila vývoj vylepšeného modelu A320neo (new engine option), který první let vykonal v roce 2014 a do služby u společnosti Lufthansa vstoupil v lednu 2016. Díky účinnějším motorům, vylepšenému křídlu včetně sharkletů je úspornější až o 15%.

V říjnu 2019 vzhledem k tragickým nehodám Boeingu 737MAX se stal nejprodávanějším dopravním letadlem světa. K prosinci 2019 bylo dodáno celkem 9 247 letadel více než 330 dopravcům.

Vývoj:

Po úspěchu Airbusu A300 začali v Toulouse s vývojem a s cílem překonat kdysi nejpopulárnější dopravní letoun Boeing 727. Nový Airbus měl mít stejnou kapacitu, ale výrazně nižší provozní náklady. Digitální technologie použité u A320 byly dvougeneračním technickým skokem oproti zcela analogovému Boeingu 727 a generačním skokem vůči Boeingu 737 řady 300/400/500. Model Airbus A320 měl být celosvětovou náhradou za Boeingy 727 a nejstarší varianty 737.

Po růstu cen ropy v 70. letech na který doplatil letoun Concorde bylo nutné s Airbusem A320 snížit náklady za palivo. Aby toho možné dosáhnout, bylo použito množství nejmodernějších technologií jako např. systém řízení letu fly-by-wire nebo použití kompozitních materiálů či změna těžiště pomocí přečerpávání paliva během letu. Díky mnoha vylepšením dosáhl Airbus A320 až o 50% nižší spotřeby oproti Boeingu 727.

Systémy a avionika A320 jsou navrženy tak, aby jej bylo možné modernizovat na novější verzi a být tak moderní i po dvaceti letech ve službě.

Pilotní kabina je pro řízení letounu vybavena bočními „sidesticky“ (což jsou laicky řečeno joysticky-místo klasických řídících sloupků). Chování systému fly-by-wire je vybavené ochranou proti překročení letové obálky, což bylo tehdy (na konci 80. let) naprostou novinkou pro piloty.

 

Letová příručka

ke stažení ve formátu PDF Zážitková letová příručka Airbus A320

Časté dotazy

1

Jaký je průběh zážitku?

Zážitek začíná příchodem na naši recepci, proto prosím přijďte ideálně s 15-ti minutovým předstihem. Jelikož chceme, abyste se cítili jako v bavlnce, postará se o vás po celou dobu zážitku naše letuška. Po příchodu vám nabídne teplé nebo studené nápoje a budete mít možnost absolvovat přípravu před vstupem do simulátoru u níž se dozvíte to nejdůležitější, abyste čas strávený v kokpitu s instruktorem využili co nejefektivněji. Po zážitku vás naše letuška provede naším centrem a ukáže vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. Dále můžete absolvovat doplňkový RC simulátor (model letounu řízený rádiem). Samotný zážitek začíná běžet usednutím do připraveného kokpitu za doprovodu instruktora nebo obsluhy. U zážitků na simulátorech Formule 1, Závodním speciálu full motion a vrtulníku Ka-50 full motion je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.

 

2

Mohu si vzít doprovod?

ANO, můžete až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Divácký doprovod nad povolený limit lze doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.

 

3

Jaká je vhodná délka zážitku?

Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16 či vrtulníku KA-50. U ponorky vyzkoušíte také druhou a velmi zajímavou misi a závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.

 

4

Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?

Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.

 

5

Mohu voucher vyměnit za jiný?

Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem za jiný.

 

6

Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?

Voucher má platnost 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku.

 

7

Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?

Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.

 

8

Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?

Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.

 

9

Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?

Ano, doporučený věk dětí je od 12 let s minimální výškou 150 cm a dospělé osoby s hmotností do 120kg.

 

10

Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?

ANO, máme tři pohyblivé simulátory. Cessna 182RG obsahuje pohyblivou základnu 3DOF (3 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení) Závodní speciál nebo vrtulník Ka-50 má pohyblivou základnu 4DOF (4 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení a rotace). Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a prodává se za 18.000,-Kč/hod. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180-ti stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.

 

11

Kde probíhají reálné lety s Cessnou?

V partnerských leteckých školách Praha Leťnany BlueSky Academy za poplatek 500,-Kč nebo v ceně zážitku v Roudnici nad Labem Aviatický klub nebo OK-AIR v Příbrami se zkušeným instruktorem s Cessnou 172 po dobu 30-ti minut s vaším doprovodem. Tento letoun je čtyřmístný.

Hodnocení

Hodnocení od našich zákazníků si můžete kliknutím ověřit

 
První dojem byl profesionální přístup, vřelé přijetí, úžasná instruktáž a velice příjemný pan pilot. Prostředí příjemně překvapilo a podtrhlo linku vysokého standardu. Úžasné simulátory, hezká grafika, vše vám ukáží, vysvětlí a věnuje se vám profesionální pilot. Doporučuji a opět rád navštívím.
 
Tomáš Pinkas, Google, 28.2.2020
 
Úžasná instruktáž, super grafika a velice příjemný kolektiv. Mnoho typů zážitků a při vstupu dostanete nabídku na teplý či studený nápoj zdarma. Úžasné simulátory, milá obsluha, vše vám ukáží, vysvětlí a věnuje se vám profesionální pilot. Určitě doporučuji a opět rád navštívím při nějakém dalším zážitku.
 
 
Byli jsme na Airbus simulátoru, kde jsme přistávali na dvou letištích - Amsterdam a Funchal. Zážitek jsme si moc užili, personál byl velmi profesionální jak na zemi, tak ve "vzduchu". Rozhodně doporučujeme

Naprosto DOKONALÝ až neuvěřitelný zážitek!!!! Recenzoval od uživatele Palunka, TripAdvisor 12.12.2019

Můj přítel ode mě dostal k narozeninám půl hodinovou instruktáž v Leteckém simulátoru Airbus A320. Večer před návštěvou mi volal pan Martínek s tím, že mohu prodloužit na hodinu, a tak jsem tak učinila a rozhodně nelituji! Již když jsme na místo dorazili a vcházeli jsme dovnitř, dýchla na nás úžasná, dříve nepoznaná atmosféra. Připadali jsme si jako ve filmu. Pak se nám představila strašně moc milá mladá paní pilotka a vzala nás do simulátoru. Mému příteli perfektně vysvětlila, co má dělat a on pak vzletěl z pražského letiště a přistávali jsme na Mallorce, v Palermu, v L.A., a na dalších místech, kde jsme si vždy mohli prohlédnout i okolí letiště, tak jak je skutečně vidět z letadla. Můj přítel byl strašně nadšený, a já jako pozorovatel též. Slečna pilotka je naprosto bezvadná. Moc děkujeme za nádherný zážitek. Pavlína a Ivan

simulátor A320 Recenzoval od uživatele Milan G, TripAdvisor 19.09.2019

Ohromný zážitek. Let na simulátoru A320 mě nadchl. Velmi příjemný instruktor . klobouk dolů před všemi piloty.

Simulátor Airbus A320 Recenzoval od uživatele pdufik, TripAdvisor 15.09.2019

Řízení Airbus A320 byl skvělý zážitek k mým 50. narozeninám. Užil jsem si to nejen já, ale i moji pasažéři 😄. Velmi děkuji za výborný dárek, ale i za příjemnou atmosféru v Simulation od Reality Praha.

 

Více hodnocení si můžete přečíst na TripAdvisor / Google / Facebook

 

Foto

Video

Instruktoři

  • Petr Rautner

    Travel Service, a.s. Petr Rautner

    Létat začal 15 letech v Letňanech. Vystudoval letecký obor VŠD. V Kanadě žil od roku 1985, kde si zalétal i práškovací letadla a bizjety. Ve Vancouveru se stal Kapitánem Boeingu 737 1987. Od roku 1990 Qantas Captain 737 (Austrálie) 16 let. 2005 se vratil do Čech a letal u SkyEurope. Nyní je Kapitánem na B737 u společnosti Travel Service. Ve volném čase si užívá sportovního létání na větroni VSO10 v Aeroklubu Panenský Týnec.

  • Lukáš Hořický

    Travel Service, a.s. Lukáš Hořický

    S vlastním létáním začal ve 14 letech jako žák kluzáků v Aeroklubu Soběslav. Se zahájením studií na vysoké škole v Praze pokračoval v létání v Aeroklubu Kladno na Zlínu - Trenér, L-40 Metasokol a L-200 Morava, na kterých odlétal licence až do obchodního pilota. Od roku 2008, létá jako druhý pilot Boeingu 737 u letecké společnosti Travel Service, na nové generaci Boeingu 737- 800, tak na staré klasice B 737 - 500. Svůj volný čas věnuje větronům i s vrtulovým strojům. kvalifikace: průkaz způsobilosti ATPL, B 737 300-900/IR, SEP land, TOW, GLD, dispečer AFIS.

  • Miroslav Chorouš

    ČSA, a.s. Miroslav Chorouš

    Létat začal v roce 1991 na větroních Blaník L13, dále na ULL, přes malá sportovní letadla až po střední dopravní letouny, na kterých získával potřebné zkušenosti a kvalifikace. Od roku 2004 létá jako druhý pilot B 737.400 – 500 u společnosti ČSA. Simulátory mu však imponovaly od dětství a Microsoft Flight Simulator mu pomáhal již od začátku jeho létání.

  • Pavel Sochorovský

    obchodní pilot Pavel Sochorovský

    Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.

  • Ladislav Langer

    obchodní pilot Ladislav Langer

    S létáním začal v USA ve státě Florida, kde získal licenci komerčního pilota (CPL ME/IR) a složil zkoušky z teorie dopravních letadel (ATPL), následně zde působil jako instruktor do roku 2009. Poté pracoval jako pilot aerotaxi a dobrovolník letecké služby civilní patroly na Islandu. V Dublinu absolvoval školení (MCC/JOC) na B738. V současné době je ve výcviku na pozici Air Traffic Control Operator u ŘLP CZ.

  • Klára Zahradníková

    organizace rezervací, péče o zákazníky Klára Zahradníková
  • Radek Topinka

    autor a majitel projektu Simulation of Reality Radek Topinka

    S létáním začal na simulátorech a ty mu učarovaly natolik, že se se rozhodl v roce 2008 otevřít svůj první simulátor pro veřejnost Boeingu 737NG. V roce 2009 získal licenci PPL (A), ULL a absolvoval teorii ATPL – dopravní pilot. Rok 2012 až 2013 byl přelomový v rozhodnutí rozšířit projekt Leteckých simulátorů na největší simulátorové centrum v České republice s nabídkou 7 velkých a 4 mobilních simulátorů napříč kategoriemi VE VZDUCHU, NA SILNICI a POD VODOU. V současné chvíli se plně věnuje projektu Simulation of Reality jako občasný instruktor, ale především ve větším zviditelnění projektu Simulation of Reality.