Simulator selection without worries

Ivo Bartoň

Ředitel letové bezpečnosti ČSA, a.s.
Ivo Bartoň

Jako kapitán s náletem 15 tisíc hodin na Airbusu A320 a Boeingu 737 mohu potvrdit, že oba simulátory jsou již velice blízko realitě a splňují standardy kvality i pro výcvik letových posádek díky funkčnosti jednotlivých systémů a autentickým silám v řízení.

About experience

You haven't decided yet? Do not worry about it and leave the choice of simulator to the recipient. Choose one of three options to suit your needs, allowing you to enjoy an experience of 30 to 120 minutes depending on the simulator type. The advantage of this service is the choice of the simulator type at the time of booking at any time during the 12 months of voucher validity.

Simulator selection without worries

Voucher Cena

Simulator selection without worries 30 or 60 minutes

Cena
Dříve od 2 729 Kč 1 890 Kč
Koupit

30 minutes: B737NG, A320, F16, U-BOAT or 60 minutes: C182RG, F1, Racing car

Simulator selection without worries 60 or 90 minutes

Cena
Dříve od 4 229 Kč 3 390 Kč
Koupit

60 minutes: B737NG, A320, F16, U-BOAT or 90 minutes: C182RG, F1, Racing car

Simulator selection without worries 90 or 120 minutes

Cena
Dříve od 5 729 Kč 4 890 Kč
Koupit

90 minutes: B737NG, A320, F16, U-BOAT or 120 minutes: C182RG, F1, Racing car

Black Friday sales finish 3 dny a 11 hodin.

O simulátoru

Airbus A320

je nejprodávanějším dopravním letadlem současnosti. Jde o první civilní dopravní letoun, který k ovládání začal používat boční side-sticky místo tradičních „beranů.” Obrovskou výhodou Airbusu oproti Boeingu je technologie systému řízení letu fly-by-wire. Ta díky mnoha letovým počítačům snižuje nároky na samotnou pilotáž a proto simulátor doporučujeme pro první seznámení s dopravním létáním. Navíc letecký simulátor A320 poskytuje natolik realistický zážitek, že ho pro výcvik využívají i profesionální piloti.

Více info

Boeing 737

je klasické letadlo s tradičními berany. Jeho řízení vyžaduje pozornost, neboť mezi vámi a řídícími prvky letounu nejsou žádné letové počítače jako u Airbusu. Pilotování je tak skutečnou výzvou pro letecké fanoušky. Věrnost simulátoru s reálným Boeingem 737NG je fenomenální. Je využíván pro výcvik pilotů, ale i pro veřejnost. Pokud s ním přistanete i vy, můžete být na sebe skutečně pyšní. Kvalitu trenažéru dokazuje i probíhající certifikace Úřadem pro civilní letectví.

F-16 Fighting Falcon

je víceúčelový stíhací letoun, zkráceně stíhačka. Stejně jako Airbus A320 má fly-by-wire systém řízení s ovládáním joystickem. Je to ideální dárek pro muže, neboť jako jediní v Čechách nabízíme možnost pilotovat stroj za doprovodu reálného pilota a instruktora z České armády. Ten létá na stíhačce Jas-39 Gripen a učí létat i vojenské piloty ve výcviku. Zároveň nám pomáhal s vývojem simulátoru tak, aby váš zážitek co nejvíce odpovídal skutečnosti.

Cessna 182RG

je malý sportovní letoun pro 4 osoby s klasickým řízením pomocí beranů jako u Boeingu 737. Narozdíl od něj se ale používá jako nástroj pro základní i pokročilý pilotní výcvik nebo lety na vzdálenost do 1600km. Velkou výhodou Cessny oproti velkým dopravním letounům je menší počet ovládacích prvků a výrazně nižší rychlost. Díky nižší rychlosti máte více reakčního času na opravu pilotního manévru, proto je tento pohyblivý simulátor ideální pro první seznámení s létáním.

Virtuální realita na leteckém simulátoru

Představujeme vám unikátní novinku, kterou jsme pro vás připravili během nucené přestávky s COVID-19. Zažijte na vlastní kůži pilotáž ikonických letounů na pohyblivém simulátoru s novou VR sadou vydanou v dubnu 2020. Její rozlišení je více jak 4K, tedy o 260% nárůst ve srovnání s HTC Vive. Pilotáž anglického Spitfire, ruského Mig-15 nebo amerického F/A-18C Hornet je tak reálná, že se vám doslova zatají dech.

Virtální realita na simulátoru auta

Lákalo by vás řídit legendární auta jako jsou Ferrari 250 GTO, 330 P4, Alfa Romeo 33 Stradale, Lamborghini Miura či Aventador? Co třeba Ford GT40, McLaren P1, Mercedes SLS AMG nebo Shelby 427 a mnohá další? Zkuste to úplně jinak a to na pohyblivém simulátoru s novou virtuální realitou HP Reverbz dubna 2020, která má o 260% vyšší rozlišení ve srovnání s HTC Vive. S touto novinkou budete mít pocit, že sedíte v reálném autě místo simulátoru.

Simulátor Formule 1

poskytuje mnohem zábavnější pocit z řízení jízdy s autem. Jedná se o dva kokpity profesionálních automobilových trenažérů. Stejně jako ty nejlepší simulátory pro piloty F1 nejsou pohyblivé, ale díky 6 metrů široké půlkulaté 180° projekci vyvolají dojem pohybu mnohem lépe ve srovnání s běžným simulátorem, které mají jen monitory a omezený rozsah pohybu a tedy velmi malé síly oproti těm skutečným působící na pilota v reálné Formuli 1.

Simulátor ponorky

Individuální zážitek pro jednu až tři osoby (vy + váš doprovod) s instruktorem. Zjednodušený modul velící můstku pro tři osoby v rolích (kapitán u periskopu, kormidelník u řízení a zbraňový důstojník u odpalování torpéd). Možnost průsaku vody ze třech vodních okruhů (pláštěnky k dispozici) nebo simulace požáru generátorem kouře. Budete mezi sebou spolupracovat a potápět obchodní i válečné lodě.

Co od nás dostanete:

K dispozici vám bude nejen instruktor, ale také letušky, které se postarají o pohodlí a nápoje nejen vaše, ale také až třech vašich hostů, které si můžete přivést v roli diváků s sebou. A aby vzpomínka na váš mimořádný zážitek nevybledla, můžete si odnést i záznam vašeho letu natočeným profesionální kamerou včetně fotografií a certifikátem podepsaným opravdovým pilotem. Po zážitku absolvujete interaktivní prohlídku všech simulátorů a zkusíte si RC simulátor modelu letadla, který se mezi našimi návštěvníky těší velké oblibě.

Časté dotazy

1

Jaký je průběh zážitku?

Zážitek začíná usednutím do připraveného kokpitu s instruktorem. V průběhu konání hlavního zážitku si může váš divácký doprovod na vyžádání vyzkoušet na 15min. jako bonus let na simulátoru Flight Simulator 2020. Nejedná se o profesionální simulátor, ale běžnou hru s nádhernými detaily s vizualizaví na 55" 4K obrazovce a se základním leteckým ovladačem Thrustmaster formou samoobslužného ovládání. Po zážitku vás provedeme naším centrem a ukážeme vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. U zážitků na simulátorech Formule 1 a Závodním speciálu je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.

 

2

Mohu si vzít doprovod?

ANO, u zážitkových voucherů můžete mít sebou až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Last Minute nebo kurzy pro více osob nemají divácký doprovod v ceně. Divácký doprovod lze vyjma kurzů nad povolený limit doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.

 

3

Jaká je vhodná délka zážitku?

Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16. Závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.

 

4

Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?

Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.

 

5

Mohu voucher vyměnit za jiný?

Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem za jiný.

 

6

Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?

Voucher má platnost 6 - 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku nebo v případě Covid safe za 350,-Kč zvolených při rezervaci termínu i v den konání služby. V opačném případě si účtujeme 50% ceny za nový termín.

 

7

Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?

Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.

 

8

Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?

Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.

 

9

Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?

Ano, doporučený věk dětí je od 12 let s minimální výškou 150 cm a dospělé osoby s hmotností do 120kg.

 

10

Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?

ANO, máme tři pohyblivé simulátory. Cessna 182RG obsahuje pohyblivou základnu 3DOF (3 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení) Závodní speciál nebo vrtulník Ka-50 má pohyblivou základnu 4DOF (4 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení a rotace). Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a je výrazně dražší. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180-ti stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.

 

Foto

Instruktoři

  • Pavel Sochorovský

    pilot Pavel Sochorovský

    Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.

  • Denisa Svobodová

    pilot Denisa Svobodová

    Letectví se aktivně věnuje od svých 17 let. Je absolventka Vysoké školy Báňské oboru letecké dopravy a nyní aktivně létá od roku 2018 na letadle Boeing 737 u společnosti Go2Sky. Od roku 2020 vyučuje předměty ATPL na dopravní fakultě ČVUT.

  • Teodor Škoda

    pilot Teodor Škoda

    Létat začal v 17 letech v aeroklubu na kluzácích. Pokračoval výcvikem soukromého pilota. V roce 2020 úspěšně absolvoval zkoušky z teorie dopravního pilota ATPL(a). V roce 2021 dokončil praktický výcvik a je držitelem licence obchodního pilota-CPL/MEP/IR. Volný čas nejraději tráví v aeroklubu létáním na všem, co má křídla.

  • Jan Škopek

    pilot Jan Škopek

    Začal létat od roku 2013 na malých sportovních letounech k získání první kvalifikace PPL. Dále pak pokračoval v létání a zvyšování pilotních kvalifikací společně se studiem ATPL k cílené metě stát se profesionálním dopravním pilotem. Od roku 2018 létá jako první důstojník u společnosti Smartwings na Boeingu 737NG a 737 MAX8.

  • Radek Topinka

    autor a majitel projektu Simulation of Reality Radek Topinka

    Radek Topinka, autor projektu a majitel začal s létáním v roce 2009 v letecké škole Aviatický klub, následně pokračoval studiem ATPL na dopravního pilota. Po ekonomické krizi v roce 2010, která měla dopad i na velké létání se rozhodl naplno věnovat projektu leteckých simulátorů a v roce 2012 otevřel současné centrum Simulation of Reality na Zličíně. Věnuje se nadále aktivně provozu a rozvoji centra, ale také instruktorské činnosti.