Ideální dárek
F16 Fighting Falcon

O zážitku

Co si všechno vyzkoušíte, to záleží na zvoleném balíčku. Základní 30-ti minutový vám umožní vzlet, základní manévry a akrobatické prvky s přistáním zpět na základně. Při hodinovém letu zvládnete vyzkoušet bojové adrenalinové nasazení s útokem proti bombardéru nebo pokud si troufnete, tak i stíhačkám. Chcete více adrenalinu? Devadesátiminutový let už zahrnuje možnosti navíc jako je bombardování na pozemní cíle, tankování za letu nebo nácvik přistání bez motoru.

Náš letecký simulátor stíhačky F16 za doprovodu civilního instruktora nebo příplatkového armádního pilota tak může být skvělým nevšedním zážitkem. Je to originální dárek pro vašeho muže či syna, splněný sen leteckého nadšence. Volba je na vás. V každém případě se postaráme o to, abyste si let opravdu užili.

Objednejte zážitek
F16 Fighting Falcon

Délka zážitku Cena
Délka zážitku
30 + 30 minut
Cena
Dříve od 1 940 Kč od 1 490 Kč
Koupit
Délka zážitku
60 + 30 minut
Cena
Dříve od 3 490 Kč od 2 990 Kč
Koupit
Délka zážitku
90 + 30 minut
Cena
Dříve od 4 940 Kč od 4 490 Kč
Koupit

O simulátoru

Jako ve skutečnosti

Chcete pilotovat stíhačku F16 jako skutečný pilot? S námi si to opravdu můžete vyzkoušet. Pod vedením zkušeného instruktora a vojenského pilota nebudete jen tak poletovat, ale řídit podle armádních postupů nejrozšířenější vojenskou stíhačku na světě. Ukážeme vám jak si vybudovat vzdušnou nadvládu nad ostatními. Budete odpalovat řízené rakety na vzdušné cíle nebo si vyzkoušíte sestřelit protivníka klasickým kanonem jako v minulosti a mnoho dalšího. Pro váš divácký doprovod simulátor nabízí dvě pohodlná sedadla.

Profesionální simulátor

Nemluvíme tu o zjednodušeném simulátoru, ale o realistickém vojenském trenažeru. Jeho kokpit odpovídá skutečnému letounu včetně všech ovládacích prvků a jejich reálné funkčnosti. Panaromatická půlkulatá projekce, která vás obklopí a poskytuje dokonalou iluzi letu má rozsah 180° a délku 6 metrů. Reálné síly v řízení s tlakovým senzorem a replikou ovládacích prvků společně se zvukem z 6-ti reproduktorů podtrhují autentický zážitek.

S F-16 to hravě zvládnete:

Obrovskou výhodou letounu F16 je technologie systému řízení letu fly-by-wire. Chování systému fly-by-wire umožnuje pilotovi soustředit se na bojovou situaci kolem sebe, takže ovládání je po počátečním seznámením s řízením pomocí tlaku na joystick místo jeho výchylky jako u běžných letounů výrazně jednoduššíKokpit této stíhačky je vybaven systémem HOTAS (hands on throttle and stick), takže nemusíte kvůli důležitým ovládacím prvkům sundavat ruce z řízení v boji.

Co od nás dostanete:

K dispozici vám bude při pilotování nejen instruktor (armádní pilot je jako expert za příplatek), ale také letušky, které se postarají o pohodlí a nápoje nejen vaše, ale také až třech vašich hostů, které si můžete přivést v roli diváků s sebou. A aby vzpomínka na váš mimořádný zážitek nevybledla, můžete si odnést i záznam vašeho letu natočeným profesionální kamerou včetně fotografií a certifikátem podepsaným opravdovým pilotem. Po zážitku absolvujete interaktivní prohlídku všech simulátorů a zkusíte si RC simulátor modelu letadla, který se mezi našimi návštěvníky těší velké oblibě.

O reálném letounu

F-16 Fighting Falcon je nejrozšířenejším (vyrobeno přes 4500 ks) jednomotorovým víceúčelovým, stíhacím letounem 4. generace. Letoun rozšířil řady stíhaček F-15 Eagle, které jsou určené k získání tzv. vzdušné nadvlády. Avionika letounu umožňuje útočit na cíle bez ohledu na denní dobu a počasí.

Konstruktéři vycházeli z nejnovějších poznatků aerodynamiky a vyvinuli letoun, který je sám o sobě bez vlastních počítačů na palubě letově nestabilní. Díky tomuto návrhu a silnému motoru patří i dnes mezi nejobratnější stíhačky světa (vývoj probíhal v sedmdesátých letech 20. století ).

Letoun F-16 je schopen zvládnout přetížení až 9 G, které mu zajištuje jeden proudový motor Pratt & Whitney F100 s ohromným tahem 110 kN. Avionika je vybavena vysoce přesným inerciálním navigačním systémem.

Letoun je kvůli své přirozené nestabilitě vybaven elektroimpulzním řízením (Fly-by-Wire) s ovládáním joystickem na pravé straně kabiny pilota. Pilota chrání taktéž radarový systém včasné výstrahy (RWR) a elektronické rušení průzkumných i zbraňových systémů nepřítele. Výzbrojí jsou řízené a neřízené střely a pumy do hmotnosti 9 tun a kanon M61 Vulcan ráže 20 mm integrovaný v trupu letounu.

 

 

Časté dotazy

1

Jaký je průběh zážitku?

Zážitek začíná příchodem na naši recepci, proto prosím přijďte ideálně s 15-ti minutovým předstihem. Jelikož chceme, abyste se cítili jako v bavlnce, postará se o vás po celou dobu zážitku naše letuška. Po příchodu vám nabídne teplé nebo studené nápoje a budete mít možnost absolvovat přípravu před vstupem do simulátoru u níž se dozvíte to nejdůležitější, abyste čas strávený v kokpitu s instruktorem využili co nejefektivněji. Po zážitku vás naše letuška provede naším centrem a ukáže vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. Dále můžete absolvovat doplňkový RC simulátor (model letounu řízený rádiem). Samotný zážitek začíná běžet usednutím do připraveného kokpitu za doprovodu instruktora nebo obsluhy. U zážitků na simulátorech Formule 1, Závodním speciálu full motion a vrtulníku Ka-50 full motion je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.

 

2

Mohu si vzít doprovod?

ANO, můžete až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Divácký doprovod nad povolený limit lze doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.

 

3

Jaká je vhodná délka zážitku?

Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16 či vrtulníku KA-50. U ponorky vyzkoušíte také druhou a velmi zajímavou misi a závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.

 

4

Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?

Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.

 

5

Mohu voucher vyměnit za jiný?

Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem za jiný.

 

6

Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?

Voucher má platnost 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku.

 

7

Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?

Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.

 

8

Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?

Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.

 

9

Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?

Ano, doporučený věk dětí je od 12 let s minimální výškou 150 cm a dospělé osoby s hmotností do 120kg.

 

10

Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?

ANO, máme tři pohyblivé simulátory. Cessna 182RG obsahuje pohyblivou základnu 3DOF (3 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení) Závodní speciál nebo vrtulník Ka-50 má pohyblivou základnu 4DOF (4 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení a rotace). Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a prodává se za 18.000,-Kč/hod. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180-ti stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.

 

11

Kde probíhají reálné lety s Cessnou?

V partnerských leteckých školách Praha Leťnany BlueSky Academy za poplatek 500,-Kč nebo v ceně zážitku v Roudnici nad Labem Aviatický klub nebo OK-AIR v Příbrami se zkušeným instruktorem s Cessnou 172 po dobu 30-ti minut s vaším doprovodem. Tento letoun je čtyřmístný.

Foto

Instruktoři

  • Petr Rautner

    Travel Service, a.s. Petr Rautner

    Létat začal 15 letech v Letňanech. Vystudoval letecký obor VŠD. V Kanadě žil od roku 1985, kde si zalétal i práškovací letadla a bizjety. Ve Vancouveru se stal Kapitánem Boeingu 737 1987. Od roku 1990 Qantas Captain 737 (Austrálie) 16 let. 2005 se vratil do Čech a letal u SkyEurope. Nyní je Kapitánem na B737 u společnosti Travel Service. Ve volném čase si užívá sportovního létání na větroni VSO10 v Aeroklubu Panenský Týnec.

  • Lukáš Hořický

    Travel Service, a.s. Lukáš Hořický

    S vlastním létáním začal ve 14 letech jako žák kluzáků v Aeroklubu Soběslav. Se zahájením studií na vysoké škole v Praze pokračoval v létání v Aeroklubu Kladno na Zlínu - Trenér, L-40 Metasokol a L-200 Morava, na kterých odlétal licence až do obchodního pilota. Od roku 2008, létá jako druhý pilot Boeingu 737 u letecké společnosti Travel Service, na nové generaci Boeingu 737- 800, tak na staré klasice B 737 - 500. Svůj volný čas věnuje větronům i s vrtulovým strojům. kvalifikace: průkaz způsobilosti ATPL, B 737 300-900/IR, SEP land, TOW, GLD, dispečer AFIS.

  • Miroslav Chorouš

    ČSA, a.s. Miroslav Chorouš

    Létat začal v roce 1991 na větroních Blaník L13, dále na ULL, přes malá sportovní letadla až po střední dopravní letouny, na kterých získával potřebné zkušenosti a kvalifikace. Od roku 2004 létá jako druhý pilot B 737.400 – 500 u společnosti ČSA. Simulátory mu však imponovaly od dětství a Microsoft Flight Simulator mu pomáhal již od začátku jeho létání.

  • Pavel Sochorovský

    obchodní pilot Pavel Sochorovský

    Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.

  • Ladislav Langer

    obchodní pilot Ladislav Langer

    S létáním začal v USA ve státě Florida, kde získal licenci komerčního pilota (CPL ME/IR) a složil zkoušky z teorie dopravních letadel (ATPL), následně zde působil jako instruktor do roku 2009. Poté pracoval jako pilot aerotaxi a dobrovolník letecké služby civilní patroly na Islandu. V Dublinu absolvoval školení (MCC/JOC) na B738. V současné době je ve výcviku na pozici Air Traffic Control Operator u ŘLP CZ.

  • Klára Zahradníková

    organizace rezervací, péče o zákazníky Klára Zahradníková
  • Radek Topinka

    autor a majitel projektu Simulation of Reality Radek Topinka

    S létáním začal na simulátorech a ty mu učarovaly natolik, že se se rozhodl v roce 2008 otevřít svůj první simulátor pro veřejnost Boeingu 737NG. V roce 2009 získal licenci PPL (A), ULL a absolvoval teorii ATPL – dopravní pilot. Rok 2012 až 2013 byl přelomový v rozhodnutí rozšířit projekt Leteckých simulátorů na největší simulátorové centrum v České republice s nabídkou 7 velkých a 4 mobilních simulátorů napříč kategoriemi VE VZDUCHU, NA SILNICI a POD VODOU. V současné chvíli se plně věnuje projektu Simulation of Reality jako občasný instruktor, ale především ve větším zviditelnění projektu Simulation of Reality.