předprodej dárku
Dvě stíhačky F-18 Hornet
O zážitku
V průběhu roku 2025 připravujeme něco úžasného, dva simulátory stíhačky F-18 jako z filmu TOP GUN. Jeden bude na pohyblivé základně 4DOF, druhý bude plnohodnotným kokpitem jako naše F16 Fighting Falcon. Pro vizualizaci na pohyblivé platformě, tzv. light verzi kokpitu F18-VR, jsme zakoupili a testujeme technologicky nejzajímavější VR headset roku 2024, Pimax Crystal s rozlišením 8K (4K pro každé oko).
Druhý kokpit, který dokončujeme, bude nepohyblivý, ale plnohodnotný jako v reálné F-18 a navíc s proměnlivou silou v řízení jako ve skutečnosti. Do konce roku 2024 chceme rozhodnout o nákupu headsetu mixované reality F-18MR, čekáme na výsledky Somnium VR ONE Ultimate v mixované realitě. Oba stroje pohání nejlepší GPU současnosti, Nvidia 4090.
Let na F-18 Hornet není videohra, ale propracovaná simulace technologie DCS, která vás přiblíží až na vyjímky vysokého G přetížení skutečnosti. Naučíme vás nejdříve létat samostatně s instruktorem vedle vás a teprve v nejdelší 90-ti minutové variantě propojíme oba simulátory a vyzkoušíte si let s instruktorem v druhém kokpitu. Pokud však máte zkušenosti s F-18 z DCS, lze propojit oba simulátory a využít 15% slevu na oba zážitky.
Objednejte zážitek
Dvě stíhačky F-18 Hornet
Název | Cena | |
---|---|---|
NázevF-18 VR motion - 30 minut |
Cenaod 1 970 Kč |
Vybrat
Celkem 30min. letu , vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. |
NázevF-18 MR motion - 30 minut |
Cenaod 2 470 Kč |
Vybrat
Celkem 30min. letu , vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. |
NázevF-18 VR motion - 60 minut |
Cenaod 3 370 Kč |
Vybrat
Celkem 60min. letu, vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti, bojové souboje simulovaných cílů + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. |
NázevF-18 MR motion - 60 minut |
Cenaod 4 170 Kč |
Vybrat
Celkem 60min. letu, vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti, bojové souboje simulovaných cílů + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. |
NázevF-18 VR motion - 90 minut |
Cenaod 4 670 Kč |
Vybrat
Celkem 60min. letu, vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti, bojové souboje simulovaných cílů a let ve formaci se soubojem proti instruktorovi v druhém kokpitu F-18 + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. |
NázevF-18 MR motion - 90 minut |
Cenaod 5 770 Kč |
Vybrat
Celkem 60min. letu, vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti, bojové souboje simulovaných cílů a let ve formaci se soubojem proti instruktorovi v druhém kokpitu F-18 + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu. |
O simulátoru

Průběh zážitku
Čeká vás vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti ve 30-ti minutové variantě. V 60-ti minutách navíc zažijete adrenalinový souboje proti simulovaným cílům. To nejlepší nakonec si vyzkoušíte až po 60-ti minutách, tedy v 90-ti minutové variantě, kdy si už osvojíte základní ovládání. Instruktor tak vás přesednout do druhého kokpitu, který propojíme dohromady a vy si vyzkoušíte vzlet ve formaci se soubojem proti instruktorovi v druhé F-18. Jako bonus je + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu.

Virtuální realita (VR) 4DOF motion:
Úplné ponoření do digitálního světa: Když používáte virtuální realitu, nasadíte si speciální brýle nebo helmu, které vám zobrazují počítačem vytvořené prostředí. Odříznutí od skutečného světa: Vše, co vidíte a slyšíte, je generováno počítačem. Nevidíte skutečný kokpit ani okolí. Simulace celého prostředí: Ve VR může být celý kokpit F-18 i okolní krajina virtuální. Pohyblivá platforma přidává pocity nízkých G sil v náklonech a efekty odpalování řízených střel, kanonu, dosednutí kol na zem, otevření podvozku apod., ale nesimuluje plné síly působící na pilota.

Mixovaná realita (MR):
Kombinace skutečného a virtuálního světa: Při použití mixované reality vidíte skutečný kokpit F-18 a zároveň jsou do vašeho zorného pole přidány digitální prvky. Interakce s reálnými a virtuálními objekty: Můžete například vidět skutečné ovládací prvky letadla a zároveň virtuální navigační údaje nebo simulované nepřátelské letouny na obloze. Zachování kontaktu s realitou: Na rozdíl od VR vás MR neodřízne od skutečného světa, ale obohacuje jej o digitální informace.

Příklad v simulátoru F-18:
VR: Sedíte na pohyblivé platformě 4DOF a díky VR brýlím vidíte kompletně virtuální kokpit F-18 a prostředí kolem něj. Vše, co zažíváte, je vytvořeno počítačem.
MR: Sedíte ve skutečném kokpitu F-18 s reálnými ovládacími prvky. Pomocí speciálních brýlí nebo displejů vidíte reálné prostředí doplněné o virtuální prvky, jako jsou další letadla, terénní mapy nebo navigační informace.

Shrnutí:
Virtuální realita vás zcela přenese do digitálního světa a izoluje od reality.
Mixovaná realita propojuje skutečný svět s digitálními prvky, takže můžete interagovat s oběma současně.
Tyto technologie pomáhají již dnes reálným pilotům a nově také nadšencům zažít realistický trénink a zlepšit jejich dovednosti v bezpečném a kontrolovaném prostředí.




O reálném letounu
Letoun F/A-18 Hornet je dvoumotorový nadzvukový víceúčelový stíhací letoun schopný operovat za všech povětrnostních podmínek a z paluby letadlových lodí. Byl vyvinut společnostmi McDonnell Douglas (nyní součást Boeing) a Northrop v 70. a 80. letech 20. století.
Vývoj:
Vývoj F/A-18 Hornet začal jako reakce na potřebu amerického námořnictva nahradit stárnoucí letouny F-4 Phantom II a A-7 Corsair II. Letoun vychází z prototypu YF-17 Cobra, který byl původně vyvinut pro letectvo, ale byl adaptován pro námořní použití. První let prototypu se uskutečnil v roce 1978 a do služby vstoupil v roce 1983.
F/A-18 byl navržen jako víceúčelový letoun schopný plnit jak stíhací (Fighter), tak útočné (Attack) mise, což je vyjádřeno v jeho označení F/A. Letoun je vybaven moderní avionikou, pokročilými zbraňovými systémy a je schopen nést širokou škálu výzbroje.
Nasazení:
F/A-18 Hornet byl nasazen v řadě konfliktů, včetně:
- Války v Perském zálivu (1990–1991): Letouny plnily jak útočné, tak stíhací mise, včetně potlačování protivzdušné obrany a vzdušného boje.
- Operace v bývalé Jugoslávii: Podílely se na leteckých úderech a podpoře pozemních jednotek.
- Války v Iráku a Afghánistánu: Plnily širokou škálu úkolů od letecké podpory po průzkum.
Kromě Spojených států je F/A-18 Hornet ve výzbroji letectev dalších zemí, jako jsou:
- Austrálie
- Kanada
- Španělsko
- Švýcarsko
- Finsko
- Kuvajt
Letoun prošel několika modernizacemi, které vedly k vývoji pokročilejších verzí, jako je F/A-18E/F Super Hornet. Tato verze má větší rozměry, delší dolet, vylepšenou avioniku a zlepšené schopnosti v oblasti zbraňových systémů.
F/A-18 Hornet je ceněn pro svou spolehlivost, všestrannost a schopnost operovat z letadlových lodí, což z něj činí klíčový prvek námořního letectva Spojených států a dalších zemí. Jeho úspěšné nasazení v různých operacích potvrzuje jeho důležitost v moderním vojenském letectví.
Letová příručka
Časté dotazy
Jaký je průběh zážitku?
Zážitek začíná usednutím do připraveného kokpitu s instruktorem. V průběhu konání hlavního zážitku si může váš divácký doprovod na vyžádání vyzkoušet na 15 min. jako bonus let na simulátoru Flight Simulator 2020. Nejedná se o profesionální simulátor, ale běžnou hru s nádhernými detaily s vizualizaví na 55" obrazovce formou samoobslužného ovládání. Po zážitku vás provedeme naším centrem a ukážeme vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. U zážitků na simulátorech Formule 1 a Závodním speciálu je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.
Mohu si vzít doprovod?
ANO, u zážitkových voucherů můžete mít sebou až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Last Minute nebo kurzy pro více osob nemají divácký doprovod v ceně. Divácký doprovod lze vyjma kurzů nad povolený limit doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.
Jaká je vhodná délka zážitku?
Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16. Závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.
Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?
Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.
Mohu voucher vyměnit za jiný?
Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem rozdílem zaplacené ceny té aktuální koncové za jiný.
Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?
Voucher má platnost 6 - 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku, v opačném případě si můžete využít 50% slevy na nákup nového voucheru a do jednoho týdne od původního termínu.
Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?
Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.
Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?
Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.
Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?
Naše simulátory jsou vhodné a tedy doporučené od 12-ti let a 150cm výšky z důvodu náročnosti a ergonomie kokpitu nebo dospělé osoby s hmotností do 120kg. Máme však zkušenosti i s mladšimi dětmi a tam je dobré se s námi telefonicky poradit o konkrétním simulátoru s ohledem na možnosti vašeho dítěte
Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?
ANO, máme 2 pohyblivé simulátory. Závodní speciál 5DOF (5 volností pohybu tj. zdvih, klonění, klopení, dopředu a bokem). a také připravovaný 4DOF motion letounu ve VR. Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a je výrazně dražší. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180 stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.
Foto










Instruktoři
-
Pavel Sochorovský
pilotUž jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.
-
Denisa Svobodová
pilotLetectví se aktivně věnuje od svých 17 let. Je absolventka Vysoké školy Báňské oboru letecké dopravy a nyní aktivně létá od roku 2018 na letadle Boeing 737 u společnosti Go2Sky. Od roku 2020 vyučuje předměty ATPL na dopravní fakultě ČVUT.
-
Teodor Škoda
pilotLétat začal v 17 letech v aeroklubu na kluzácích. Pokračoval výcvikem soukromého pilota. V roce 2020 úspěšně absolvoval zkoušky z teorie dopravního pilota ATPL(a). V roce 2021 dokončil praktický výcvik a je držitelem licence obchodního pilota-CPL/MEP/IR. Volný čas nejraději tráví v aeroklubu létáním na všem, co má křídla.
-
Jan Škopek
pilotZačal létat od roku 2013 na malých sportovních letounech k získání první kvalifikace PPL. Dále pak pokračoval v létání a zvyšování pilotních kvalifikací společně se studiem ATPL k cílené metě stát se profesionálním dopravním pilotem. Od roku 2018 létá jako první důstojník u společnosti Smartwings na Boeingu 737NG a 737 MAX8.
-
Radek Topinka
autor a majitel projektu Simulation of RealityRadek Topinka, autor projektu a majitel začal s létáním v roce 2009 v letecké škole Aviatický klub, následně pokračoval studiem ATPL na dopravního pilota. Po ekonomické krizi v roce 2010, která měla dopad i na velké létání se rozhodl naplno věnovat projektu leteckých simulátorů a v roce 2012 otevřel současné centrum Simulation of Reality na Zličíně. Věnuje se nadále aktivně provozu a rozvoji centra, ale také instruktorské činnosti.