předprodej dárku
Dvě stíhačky F-18 Hornet

O zážitku

V průběhu roku 2025 připravujeme něco úžasného, dva simulátory stíhačky F-18 jako z filmu TOP GUN. Jeden bude na pohyblivé základně 4DOF, druhý bude plnohodnotným kokpitem jako naše F16 Fighting Falcon. Pro vizualizaci na pohyblivé platformě, tzv. light verzi kokpitu F18-VR, jsme zakoupili a testujeme technologicky nejzajímavější VR headset roku 2024, Pimax Crystal s rozlišením 8K (4K pro každé oko).

Druhý kokpit, který dokončujeme, bude nepohyblivý, ale plnohodnotný jako v reálné F-18 a navíc s proměnlivou silou v řízení jako ve skutečnosti. Do konce roku 2024 chceme rozhodnout o nákupu headsetu mixované reality F-18MR, čekáme na výsledky Somnium VR ONE Ultimate v mixované realitě. Oba stroje pohání nejlepší GPU současnosti, Nvidia 4090.

Let na F-18 Hornet není videohra, ale propracovaná simulace technologie DCS, která vás přiblíží až na vyjímky vysokého G přetížení skutečnosti. Naučíme vás nejdříve létat samostatně s instruktorem vedle vás a teprve v nejdelší 90-ti minutové variantě propojíme oba simulátory a vyzkoušíte si let s instruktorem v druhém kokpitu. Pokud však máte zkušenosti s F-18 z DCS, lze propojit oba simulátory a využít 15% slevu na oba zážitky.

Objednejte zážitek
Dvě stíhačky F-18 Hornet

Název Cena
Název
F-18 VR motion - 30 minut
Cena
od 1 970 Kč
Vybrat

Celkem 30min. letu , vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu.

Název
F-18 MR motion - 30 minut
Cena
od 2 470 Kč
Vybrat

Celkem 30min. letu , vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu.

Název
F-18 VR motion - 60 minut
Cena
od 3 370 Kč
Vybrat

Celkem 60min. letu, vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti, bojové souboje simulovaných cílů + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu.

Název
F-18 MR motion - 60 minut
Cena
od 4 170 Kč
Vybrat

Celkem 60min. letu, vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti, bojové souboje simulovaných cílů + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu.

Název
F-18 VR motion - 90 minut
Cena
od 4 670 Kč
Vybrat

Celkem 60min. letu, vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti, bojové souboje simulovaných cílů a let ve formaci se soubojem proti instruktorovi v druhém kokpitu F-18 + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu.

Název
F-18 MR motion - 90 minut
Cena
od 5 770 Kč
Vybrat

Celkem 60min. letu, vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti, bojové souboje simulovaných cílů a let ve formaci se soubojem proti instruktorovi v druhém kokpitu F-18 + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu.

O simulátoru

Průběh zážitku

Čeká vás vzlet, akrobacie a přistání na vojenském letišti ve 30-ti minutové variantě. V 60-ti minutách navíc zažijete adrenalinový souboje proti simulovaným cílům. To nejlepší nakonec si vyzkoušíte až po 60-ti minutách, tedy v 90-ti minutové variantě, kdy si už osvojíte základní ovládání. Instruktor tak vás přesednout do druhého kokpitu, který propojíme dohromady a vy si vyzkoušíte vzlet ve formaci se soubojem proti instruktorovi v druhé F-18.  Jako bonus je + 30 min. seznámení s ovládáním simulátoru, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu.

 

Virtuální realita (VR) 4DOF motion:

Úplné ponoření do digitálního světa: Když používáte virtuální realitu, nasadíte si speciální brýle nebo helmu, které vám zobrazují počítačem vytvořené prostředí. Odříznutí od skutečného světa: Vše, co vidíte a slyšíte, je generováno počítačem. Nevidíte skutečný kokpit ani okolí. Simulace celého prostředí: Ve VR může být celý kokpit F-18 i okolní krajina virtuální. Pohyblivá platforma přidává pocity nízkých G sil v náklonech a efekty odpalování řízených střel, kanonu, dosednutí kol na zem, otevření podvozku apod., ale nesimuluje plné síly působící na pilota.

Mixovaná realita (MR):

Kombinace skutečného a virtuálního světa: Při použití mixované reality vidíte skutečný kokpit F-18 a zároveň jsou do vašeho zorného pole přidány digitální prvky. Interakce s reálnými a virtuálními objekty: Můžete například vidět skutečné ovládací prvky letadla a zároveň virtuální navigační údaje nebo simulované nepřátelské letouny na obloze. Zachování kontaktu s realitou: Na rozdíl od VR vás MR neodřízne od skutečného světa, ale obohacuje jej o digitální informace.

Příklad v simulátoru F-18:

VR: Sedíte na pohyblivé platformě 4DOF a díky VR brýlím vidíte kompletně virtuální kokpit F-18 a prostředí kolem něj. Vše, co zažíváte, je vytvořeno počítačem.

MR: Sedíte ve skutečném kokpitu F-18 s reálnými ovládacími prvky. Pomocí speciálních brýlí nebo displejů vidíte reálné prostředí doplněné o virtuální prvky, jako jsou další letadla, terénní mapy nebo navigační informace.

Shrnutí:

Virtuální realita vás zcela přenese do digitálního světa a izoluje od reality.

Mixovaná realita propojuje skutečný svět s digitálními prvky, takže můžete interagovat s oběma současně.

Tyto technologie pomáhají již dnes reálným pilotům a nově také nadšencům zažít realistický trénink a zlepšit jejich dovednosti v bezpečném a kontrolovaném prostředí.

O reálném letounu

 

Letoun F/A-18 Hornet je dvoumotorový nadzvukový víceúčelový stíhací letoun schopný operovat za všech povětrnostních podmínek a z paluby letadlových lodí. Byl vyvinut společnostmi McDonnell Douglas (nyní součást Boeing) a Northrop v 70. a 80. letech 20. století.

Vývoj:

Vývoj F/A-18 Hornet začal jako reakce na potřebu amerického námořnictva nahradit stárnoucí letouny F-4 Phantom II a A-7 Corsair II. Letoun vychází z prototypu YF-17 Cobra, který byl původně vyvinut pro letectvo, ale byl adaptován pro námořní použití. První let prototypu se uskutečnil v roce 1978 a do služby vstoupil v roce 1983.

F/A-18 byl navržen jako víceúčelový letoun schopný plnit jak stíhací (Fighter), tak útočné (Attack) mise, což je vyjádřeno v jeho označení F/A. Letoun je vybaven moderní avionikou, pokročilými zbraňovými systémy a je schopen nést širokou škálu výzbroje.

Nasazení:

F/A-18 Hornet byl nasazen v řadě konfliktů, včetně:

  • Války v Perském zálivu (1990–1991): Letouny plnily jak útočné, tak stíhací mise, včetně potlačování protivzdušné obrany a vzdušného boje.
  • Operace v bývalé Jugoslávii: Podílely se na leteckých úderech a podpoře pozemních jednotek.
  • Války v Iráku a Afghánistánu: Plnily širokou škálu úkolů od letecké podpory po průzkum.

Kromě Spojených států je F/A-18 Hornet ve výzbroji letectev dalších zemí, jako jsou:

  • Austrálie
  • Kanada
  • Španělsko
  • Švýcarsko
  • Finsko
  • Kuvajt

Letoun prošel několika modernizacemi, které vedly k vývoji pokročilejších verzí, jako je F/A-18E/F Super Hornet. Tato verze má větší rozměry, delší dolet, vylepšenou avioniku a zlepšené schopnosti v oblasti zbraňových systémů.

F/A-18 Hornet je ceněn pro svou spolehlivost, všestrannost a schopnost operovat z letadlových lodí, což z něj činí klíčový prvek námořního letectva Spojených států a dalších zemí. Jeho úspěšné nasazení v různých operacích potvrzuje jeho důležitost v moderním vojenském letectví.

Časté dotazy

1

Jaký je průběh zážitku?

Zážitek začíná usednutím do připraveného kokpitu s instruktorem. V průběhu konání hlavního zážitku si může váš divácký doprovod na vyžádání vyzkoušet na 15 min. jako bonus let na simulátoru Flight Simulator 2020. Nejedná se o profesionální simulátor, ale běžnou hru s nádhernými detaily s vizualizaví na 55" obrazovce formou samoobslužného ovládání. Po zážitku vás provedeme naším centrem a ukážeme vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. U zážitků na simulátorech Formule 1 a Závodním speciálu je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.

 

2

Mohu si vzít doprovod?

ANO, u zážitkových voucherů můžete mít sebou až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Last Minute nebo kurzy pro více osob nemají divácký doprovod v ceně. Divácký doprovod lze vyjma kurzů nad povolený limit doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.

 

3

Jaká je vhodná délka zážitku?

Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16. Závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.

 

4

Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?

Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.

 

5

Mohu voucher vyměnit za jiný?

Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem rozdílem zaplacené ceny té aktuální koncové za jiný.

 

6

Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?

Voucher má platnost 6 - 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku, v opačném případě si můžete využít 50% slevy na nákup nového voucheru a do jednoho týdne od původního termínu.

 

7

Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?

Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.

 

8

Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?

Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.

 

9

Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?

Naše simulátory jsou vhodné a tedy doporučené od 12-ti let a 150cm výšky z důvodu náročnosti a ergonomie kokpitu nebo dospělé osoby s hmotností do 120kg. Máme však zkušenosti i s mladšimi dětmi a tam je dobré se s námi telefonicky poradit o konkrétním simulátoru s ohledem na možnosti vašeho dítěte

 

10

Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?

ANO, máme 2 pohyblivé simulátory. Závodní speciál 5DOF (5 volností pohybu tj. zdvih, klonění, klopení, dopředu a bokem). a také připravovaný 4DOF motion letounu ve VR. Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a je výrazně dražší. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180 stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.

Foto

Instruktoři

  • Pavel Sochorovský

    pilot Pavel Sochorovský

    Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.

  • Denisa Svobodová

    pilot Denisa Svobodová

    Letectví se aktivně věnuje od svých 17 let. Je absolventka Vysoké školy Báňské oboru letecké dopravy a nyní aktivně létá od roku 2018 na letadle Boeing 737 u společnosti Go2Sky. Od roku 2020 vyučuje předměty ATPL na dopravní fakultě ČVUT.

  • Teodor Škoda

    pilot Teodor Škoda

    Létat začal v 17 letech v aeroklubu na kluzácích. Pokračoval výcvikem soukromého pilota. V roce 2020 úspěšně absolvoval zkoušky z teorie dopravního pilota ATPL(a). V roce 2021 dokončil praktický výcvik a je držitelem licence obchodního pilota-CPL/MEP/IR. Volný čas nejraději tráví v aeroklubu létáním na všem, co má křídla.

  • Jan Škopek

    pilot Jan Škopek

    Začal létat od roku 2013 na malých sportovních letounech k získání první kvalifikace PPL. Dále pak pokračoval v létání a zvyšování pilotních kvalifikací společně se studiem ATPL k cílené metě stát se profesionálním dopravním pilotem. Od roku 2018 létá jako první důstojník u společnosti Smartwings na Boeingu 737NG a 737 MAX8.

  • Radek Topinka

    autor a majitel projektu Simulation of Reality Radek Topinka

    Radek Topinka, autor projektu a majitel začal s létáním v roce 2009 v letecké škole Aviatický klub, následně pokračoval studiem ATPL na dopravního pilota. Po ekonomické krizi v roce 2010, která měla dopad i na velké létání se rozhodl naplno věnovat projektu leteckých simulátorů a v roce 2012 otevřel současné centrum Simulation of Reality na Zličíně. Věnuje se nadále aktivně provozu a rozvoji centra, ale také instruktorské činnosti.