Flying Academy
Kurzy pro děti a dospělé

Ivo Bartoň

Ředitel letové bezpečnosti ČSA, a.s.
Ivo Bartoň

Jako kapitán s náletem 15 tisíc hodin na Airbusu A320 a Boeingu 737 mohu potvrdit, že oba simulátory jsou již velice blízko realitě a splňují standardy kvality i pro výcvik letových posádek díky funkčnosti jednotlivých systémů a autentickým silám v řízení.

Letecké akademie

Připravili jsme pro vás zážitkový letecký kurz pro děti od 10 let a dospělé. Celý kurz je na 4 hodiny a obsahuje leteckou teorii a praktické ukázky letu na simulátorech Boeingu 737NG a Airbusu A320. Kurzy s maximální účastí 6 osob začínají 8. května 2022 ve 13hod. a dle zájmu pokračují v dalších termínech s odstupem cca jednoho měsíce. Ročně plánujeme až 12 kurzů. Termíny budou vypisovány on-line v sekci rezervace dostupných pro přihlášení po zakoupení voucheru. Kapacita je 6 osob, v případě její nenaplnění mají účastníci garantováno 60min. teorie a 60min. letového času ve dvojici.

Objednejte zážitek
Kurzy pro děti a dospělé

Délka zážitku Cena
Délka zážitku
240 + 30 minut
Cena
od 2 990 Kč
Koupit

Celý kurz je na 4 hodiny a obsahuje leteckou teorii a praktické ukázky letu na simulátorech Boeingu 737NG a Airbusu A320.

O simulátoru

Téma kurzu

1. část: 60min. základní letecká teorie + kariéra pilota

2. část: 90min. praktická ukázka letu na Boeingu 737NG

3. část: 90min. praktická ukázka letu na Airbusu A320

Téma podrobněji

První část na 60 minut obsahuje základní leteckou teorii a odpovědi na vaše otázky jak se stát dopravním pilotem a co každodenní pilotní práce v praxi obnáší. Druhá část je zaměřena na praktické létání na Boeingu 737NG a třetí část na Airbus A320. V každé části si formou soutěže o nejlepšího posádku vyzkoušíte přistání na letišti v Praze. Při plné kapacitě si ve dvojici a s instruktorem za vámi vyzkoušíte jeden okruh na 30min. na každém simulátoru.

Instruktoři

Budou se vám věnovat skuteční aktivní dopravní piloti, kteří pracují také jako instruktoři. To je garancí, že akuální informace které se dozvíte můžete využít k zamyšlení, zda-li je to práce určená i pro vás.

Časté dotazy

1

Jaký je průběh zážitku?

Zážitek začíná usednutím do připraveného kokpitu s instruktorem. V průběhu konání hlavního zážitku si může váš divácký doprovod na vyžádání vyzkoušet na 15min. jako bonus let na simulátoru Flight Simulator 2020. Nejedná se o profesionální simulátor, ale běžnou hru s nádhernými detaily s vizualizaví na 55" 4K obrazovce a se základním leteckým ovladačem Thrustmaster formou samoobslužného ovládání. Po zážitku vás provedeme naším centrem a ukážeme vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. U zážitků na simulátorech Formule 1 a Závodním speciálu je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.

 

2

Mohu si vzít doprovod?

ANO, u zážitkových voucherů můžete mít sebou až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Last Minute nebo kurzy pro více osob nemají divácký doprovod v ceně. Divácký doprovod lze vyjma kurzů nad povolený limit doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.

 

3

Jaká je vhodná délka zážitku?

Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16. Závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.

 

4

Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?

Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.

 

5

Mohu voucher vyměnit za jiný?

Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem za jiný.

 

6

Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?

Voucher má platnost 6 - 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku nebo v případě Covid safe za 350,-Kč zvolených při rezervaci termínu i v den konání služby. V opačném případě si účtujeme 50% ceny za nový termín.

 

7

Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?

Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.

 

8

Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?

Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.

 

9

Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?

Ano, doporučený věk dětí je od 12 let s minimální výškou 150 cm a dospělé osoby s hmotností do 120kg.

 

10

Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?

ANO, máme tři pohyblivé simulátory. Cessna 182RG obsahuje pohyblivou základnu 3DOF (3 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení) Závodní speciál nebo vrtulník Ka-50 má pohyblivou základnu 4DOF (4 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení a rotace). Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a je výrazně dražší. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180-ti stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.

 

Foto

Instruktoři

  • Pavel Sochorovský

    pilot Pavel Sochorovský

    Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.

  • Denisa Svobodová

    pilot Denisa Svobodová

    Letectví se aktivně věnuje od svých 17 let. Je absolventka Vysoké školy Báňské oboru letecké dopravy a nyní aktivně létá od roku 2018 na letadle Boeing 737 u společnosti Go2Sky. Od roku 2020 vyučuje předměty ATPL na dopravní fakultě ČVUT.

  • Teodor Škoda

    pilot Teodor Škoda

    Létat začal v 17 letech v aeroklubu na kluzácích. Pokračoval výcvikem soukromého pilota. V roce 2020 úspěšně absolvoval zkoušky z teorie dopravního pilota ATPL(a). V roce 2021 dokončil praktický výcvik a je držitelem licence obchodního pilota-CPL/MEP/IR. Volný čas nejraději tráví v aeroklubu létáním na všem, co má křídla.

  • Jan Škopek

    pilot Jan Škopek

    Začal létat od roku 2013 na malých sportovních letounech k získání první kvalifikace PPL. Dále pak pokračoval v létání a zvyšování pilotních kvalifikací společně se studiem ATPL k cílené metě stát se profesionálním dopravním pilotem. Od roku 2018 létá jako první důstojník u společnosti Smartwings na Boeingu 737NG a 737 MAX8.

  • Radek Topinka

    autor a majitel projektu Simulation of Reality Radek Topinka

    Radek Topinka, autor projektu a majitel začal s létáním v roce 2009 v letecké škole Aviatický klub, následně pokračoval studiem ATPL na dopravního pilota. Po ekonomické krizi v roce 2010, která měla dopad i na velké létání se rozhodl naplno věnovat projektu leteckých simulátorů a v roce 2012 otevřel současné centrum Simulation of Reality na Zličíně. Věnuje se nadále aktivně provozu a rozvoji centra, ale také instruktorské činnosti.