For Professionals

Boeing 737

Výcvik pilotů

Příprava na výběrové řízení FO/CPT
Individuální pilotní trénink
Zhodnocení pilotních předpokladů

Více informací
Formula 1

Zlepšení řidičských dovedností

Individuální trénink s obsluhou simulátorů F1 / Rallye nebo odborným vedením instruktorů.

Více informací

Professionals and future pilots

Our instructors have extensive experience in the field of air traffic. Airlines select pilots through tenders. Beginning pilots want to test their ability to learn the basics of flying a transport aircraft. It often does not matter whether you are sitting in the position of the captain or co-pilot, but the ability of the team to cooperate with the so-called MCC (multicrew cooperation) crew in the cockpit when operating the machine. These are the most important habits, including an overview of the situation so that you are always mentally in front of the plane. The necessary assertiveness and the ability to make the right decisions based on solving the situation in a multi-crew are key requirements for the pilot in airliners.

It is clear from practice that especially in times of insufficient training capacity for airlines or, conversely, a large number of candidates, professional training is decisive, which significantly increases your chances of success.

This course is also suitable for the selection of experienced pilots, as practicing individual tasks and revealing possible weaknesses will help increase your chances of dream work.

Our airliner simulators are fixbase (do not move) with detailed visual projection and a true copy of the equipment. The control is controlled by servomotors, the so-called loading control system and responds to changes in flight mode as with a live machine. With regard to the progressive simulator, the so-called FNTP II is a very close copy of a real aircraft, even in terms of flight.

Before the lesson itself, it will be necessary to acquaint the instructor with the selection program. The instructor will prepare a training plan to follow. The preparatory lesson starts one hour before the simulator in the classroom. Under the supervision of an instructor, you will analyze all the rehearsed details and set individual goals.

Co o nás napsali?

Ivo Bartoň

Ředitel letové bezpečnosti ČSA, a.s.
Ivo Bartoň

Jako kapitán s náletem 15 tisíc hodin na Airbusu A320 a Boeingu 737 mohu potvrdit, že oba simulátory jsou již velice blízko realitě a splňují standardy kvality i pro výcvik letových posádek díky funkčnosti jednotlivých systémů a autentickým silám v řízení.

Jan Charouz

Profesionální závodník a expilot Formule 1
Jan Charouz

Pomáhal jsem s vývojem a naladěním simulátorů Formule 1. Po nezbytných změnách se nám podařilo dosáhnout vysokého stupně reality. Na projektu reálných simulátorů spolupracuji i nadále v roli instruktora a pomáhám zlepšit vaše jízdní dovednosti.

Mjr. Tomáš Merta

Pilot České armády Tygří letky JAS-39 Gripen
Mjr. Tomáš Merta

Od roku 2004 létám na stíhačce JAS 39 Gripen, ale měl jsem možnost pilotovat i reálnou F16. Na simulátoru F16 spolupracuji jako instruktor a oceňuji jeho realistický letový model s tlakovým řízením nebo přesnost jednotlivých zbraňových systémů.